Anonym (anonym) skrev 2024-12-11 16:49:51 följande:
Vuxna barn som aldrig flyttar hemifrån
Hur gör man med vuxna barn som aldrig flyttar hemifrån? Min fru och jag har inget privatliv och är aldrig själva vilket påverkar relationen negativt. Vi har inte haft sex på länge och vi bråkar allt oftare. Barnen betalar ingenting hemma då vi har sagt att det är bättre att spara till en insats på ett boende, men det har varit så i många är ju och inget händer. Min fru verkar inte inse problemet så jag har inget stöd i henne. Vad gör man??
Varför är barnens närvaro i ert hem orsak till att ni inte har något privatliv och inte längre har sex? Har de vuxna barnen inte egna rum att sova i? Och är de inte en del av det man räknar som privatliv, dvs familj?
Jag frågar för jag har själv vuxna barn som fortfarande bor hemma och ser inte alls de problem du beskriver. Våra vuxna barn är familj och de är ibland hemma och ibland inte, precis som jag ock min man. Och eftersom barnen är en del av vår familj och är fina och mysiga personer så vi ser inte deras närvaro i hemmet som att vi aldrig får vara ifred.
Alla barnen har egna sovrum, så jag och mannen kan ha ett sexliv precis som vanligt.
Kan det vara så att din och din frus relation är dålig av andra orsaker än era vuxna barn, men att det är lättare för dig att tänka att det är på grund av dem och inte på grund av att ni inte längre är ett bra par tillsammans? Och att din fru inte ser barnen som ett problem eftersom hon vet att problemen mellan er är av andra orsaker?