• Anonym (Jj)

Avundsjuk på hans ex (retrospektiv svartsjuka)

Anonym (L) skrev 2024-12-10 11:27:04 följande:

Ja, du tänker fel. Antingen får du acceptera att det är så här eller så får du skaffa en kille som inte har några ex eller barn, förmodligen får du leta rätt långt ner i åldrarna eller på ett incelforum. 

Min kille har både varit gift och har barn, som många i vår ålder. Det betyder inte att han älskar mig mindre bara för det. Nu ska vi inte ha några barn ihop, men gifta oss har vi tänkt göra. 

Din kille har valt att vara med dig. Du får se det som en bekräftelse på att han INTE älskar sitt ex eller vill vara med henne längre.

Att inte ha ett ex är en sak och säkert väldigt ovanligt men att träffa nån som inte har barn är verkligen inte omöjligt. Om man inte bor i nån liten håla där alla skaffar barn när de är typ 20? 

Jag är 36 och känner många i min ålder som inte har barn , både män och kvinnor. Min sambo skulle precis fylla 30 när vi träffades , han hade flera ex men inga barn och han är verkligen ingen incel haha. Nu väntar vi vårt andra gemensamma. 

Annars håller jag med om att TS tänker fel, han har valt att vara med henne. Jag älskar inte min sambo mindre för att jag har barn med en annan sen innan. Min sambo hade som sagt inga barn när vi träffades men han försökte skaffa barn med ett ex utan att det blev något.. om jag verkligen tänkte på det eller andra saker han har gjort med sina ex och försökte se det framför mig skulle nog jag bli svartsjuk också men man behöver inte plåga sig själv och verkligen tänka på saker som ens partner har gjort med sina ex.

Tror TS kanske skulle må bra av att prata med någon för att släppa de här tankarna. Eller träffa någon utan barn men då kanske det blir andra saker som han har gjort med sina ex som hon tänker på istället. 

• Anonym (Jj)
    Anonym (Tess) skrev 2024-12-13 08:49:48 följande:
    Jo absolut måste de haft något speciellt. Jag har också haft relationer förut. Biten jag ibte förstår är hur han gick från att nästan göra slut med henne till att satsa på barn och hela köret. Han fick t.o.m nästan övertala henne att skaffa barn då hon var tveksam, trots att hon var 38 år. En sjuk grej är att de aldrig någonsin bott ihop heller trots lång relation. 

Tack och lov bråkar vi inte längre och har inte gjort en enda gång sedan vi började om igen . Men ja, mina tankar är problematiska. De upptar inte längre hela min tillvaro som sist men det finns  saker att jobba på. Även om jag inte gör dem till hans problem längre och vet hur jag ska agera så är det ju inte kul att bära på.

Det jag tror han oroar sig för på riktigt är huruvida han kommer våga satsa på att skaffa fler barn, en fråga som han haft blandade känslor kring redan innan jag kom in i bilden. 

Jag bor inte tillsammans (iallafall inte på heltid) med min särbo som jag väntar mitt andra gemensamma barn med. Det funkar bättre så här bland annat på grund av hans jobb men andra anledningar också. När det här barnet är fött kommer han däremot behöva vara hos mig på heltid ett tag iallafall eftersom jag ska göra kejsarsnitt.  Så man måste inte alltid bo tillsammans. 

Annars så tänker jag att du kanske borde prata med någon om det här. Visst skulle du kanske kunna träffa nån utan barn men då kanske det skulle vara annat du störde dig på med hans ex. Jag har själv gjort misstaget att bråka med min kille om hans ex och saker som har hänt förut , till slut kände jag att det är så otroligt onödigt och att det bara förstör. Det bästa är väl att inte tänka på det så mycket men om du har svårt med det borde du kanske som sagt prata med någon. 

Svar på tråden Avundsjuk på hans ex (retrospektiv svartsjuka)