Avundsjuk på hans ex (retrospektiv svartsjuka)
Ja, du tänker fel. Antingen får du acceptera att det är så här eller så får du skaffa en kille som inte har några ex eller barn, förmodligen får du leta rätt långt ner i åldrarna eller på ett incelforum.
Min kille har både varit gift och har barn, som många i vår ålder. Det betyder inte att han älskar mig mindre bara för det. Nu ska vi inte ha några barn ihop, men gifta oss har vi tänkt göra.
Din kille har valt att vara med dig. Du får se det som en bekräftelse på att han INTE älskar sitt ex eller vill vara med henne längre.
Att inte ha ett ex är en sak och säkert väldigt ovanligt men att träffa nån som inte har barn är verkligen inte omöjligt. Om man inte bor i nån liten håla där alla skaffar barn när de är typ 20?
Jag är 36 och känner många i min ålder som inte har barn , både män och kvinnor. Min sambo skulle precis fylla 30 när vi träffades , han hade flera ex men inga barn och han är verkligen ingen incel haha. Nu väntar vi vårt andra gemensamma.
Annars håller jag med om att TS tänker fel, han har valt att vara med henne. Jag älskar inte min sambo mindre för att jag har barn med en annan sen innan. Min sambo hade som sagt inga barn när vi träffades men han försökte skaffa barn med ett ex utan att det blev något.. om jag verkligen tänkte på det eller andra saker han har gjort med sina ex och försökte se det framför mig skulle nog jag bli svartsjuk också men man behöver inte plåga sig själv och verkligen tänka på saker som ens partner har gjort med sina ex.
Tror TS kanske skulle må bra av att prata med någon för att släppa de här tankarna. Eller träffa någon utan barn men då kanske det blir andra saker som han har gjort med sina ex som hon tänker på istället.