Inlägg från: Anonym (Hmmm ....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm ....)

Avundsjuk på hans ex (retrospektiv svartsjuka)

Ts, jag tror tyvärr inte att er relation kommer bli så som du vill någonsin. Var det inte i somras, slutet av sommaren och typ 1a december som han/du/ni sagt som datum att du ska få träffa sonen igen?

Ingenting går det minsta framåt för er och jag är tämligen övertygad om att han känner av din frustration och dina desperata tankegångar. Du träffar inte barnet för att han inte VILL att du ska träffa hans barn igen. Det är vad det handlar om, inget annat. Barnet är viktigast i hans liv och trots att det gått rätt lång tid nu verkar han inte lita på dig eller snarare på er relation för att riskera något som kan bli riktigt illa för hans barn.

Man får verkligen hoppas att ni inte "råkar" bli gravida för då kommer det med största sannolikhet gå åt h-vete per omgående. OM detta tragiskt nog skulle ske får du nog förbereda att både gå igenom graviditeten och även barnets liv på egen hand. Inte rätt mot det barnet, barnet han har eller övriga familjen. 

Någon i tråden beskrev dig som besatt, inget kärleksfullt eller sunt och jag håller faktiskt med om det. 

Träffa någon annan som du kan göra allt det första med, planera barn, gå på ultraljud, shoppa bebissaker m.m. Denna man är INTE rätt för dig, aldrig varit och kommer aldrig bli.

Till dig Anonym (NAMN)

Mannen du träffar verkar inte riktigt frisk. Men helt klart är - han kommer ALDRIG vilja ha barn med dig, verkar måttligt intresserad öht av dig annat än lite tillgängligt sex ibland. 

• Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (Tess) skrev 2024-12-13 06:14:52 följande:
    Ja hur ska man veta när man får nog? 

Vi hade faktiskt ett snack om julen i går kvälll  och helt oväntat bjöd han in mig att fira med sonen och hans föfäldrar :) han visste inte att jag skulle resa bort men vi ska ses i mellandagarna allihppp :)
    Hur kan han inte veta att du reser bort i jul? Pratar ni inte om en sån viktig sak som att fira jul förrän typ nån vecka innan? Jättekonstigt tycker jag. 

Igen, förhållandet låter faktiskt inte särskilt seriöst och äkta utan mer ytligt?

Men jag hoppas det blir som du vill denna gång och att allt går bra.
  • Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (Tess) skrev 2024-12-13 07:38:19 följande:
    Du har en poäng men det handlar ju inte  sexet utan om själva barnplanerandet. Han har berättat att han var less på mycket i förhållandet med exet innan de skaffade barn men ÄNDÅ ville han det med henne när det kom till kritan. Förstår att det fanns andra faktorer som tex att han verkligen ville ha barn just då, att han då inte hade så dålig erfarenhet av barnaskaffande etc men min hjärna försöker få det till att hon var mer "speciell" och ser viljan att skaffa barn som ett mått på hur speciell en relation är.
    Tänker du aldrig att ja, hon var väldigt speciell för honom DÅ. Precis som du troligen är speciell för honom idag.  De hade väl varit ett seriöst par under väldigt lång tid om jag minns rätt? Då är det ganska naturligt att gemensamt barn är nästa steg, särskilt då de båda verkligen ville det. 

När det gäller er är er relation rätt ny och dessutom inte alls stabil. Mycket bråk och svartsjuka från ditt håll i alla fall och ni har även brutit upp en gång då det verkligen inte fungerade mellan er.

Du säger att det känns bättre nu och det verkar det på nåt sätt göra eftersom han väljer att fortsätta med dig. Men att du egentligen inte har ändrat dina tankar det minsta (som det verkar på alla dina trådar) vet han inget om. Bara en tidsfråga tills det sker och då hamnar ni på samma plats igen. Det är troligen det han oroar sig över och därför vill skydda sin son för mer drama.
Svar på tråden Avundsjuk på hans ex (retrospektiv svartsjuka)