• Anonym (J)

Avundsjuk på hans ex (retrospektiv svartsjuka)

Anonym (Tess) skrev 2024-12-10 14:08:31 följande:
    Vi gjorde slut pga att jag ville skaffa barn med honom alledeles för fort innan förhållandet var moget för det och stämningen blev jättedålig. Han fick panik och kände sifg trängd. Är inte stolt över mitt agerande. Vi hade kommit överens om att föröska  om ca 1.5 år men jag kunde inte vänta pga ångest över att känna mig underlägsen exet. 

Nu känns han ganska velig men DÅ gjorde han inte det. Då introducerande han mig för familjen och sitt barn i lagom takt medan jag stressade på pga hjärnspöken. Så känner mig absolut otrygg i var vi står just nu men hoppas han bäbara behöver mer tid att känna sig trygg med mig. Har varit återförenade i ca 9 månader.
    Har fått lite internet-KBT men mycket jobb kvar.
    Du borde nog gå och prata med någon  
  • Anonym (J)
    Anonym (Tess) skrev 2024-12-12 08:39:33 följande:
    Pga allmänna rädslor att skaffa fler barn som sagt. Det kan bli en dealbreaker då jag inte har några egna.

Om hans son fäster sig vid mig (han blev otroligt ledsen när vi gjorde slut sist) och vi gör slut om  säg, 2 år pga barnfrågan, hur kul blir det för hans barn då?

Ni har nyss träffats och du funderar på om ni ska göra slut igen. Alltså, herregud. Du ska inte ens tänka så du ska vara nykär nu.

Men med det bagaget ni har så är det väl tveksamt på om det kommer hålla

• Anonym (J)
    Anonym (Tess) skrev 2024-12-12 08:37:41 följande:
    Varför så säker på det? Vad vet du om hur det är mellan oss? Hans ex gjorde det till en mardröm att akaffa barn så det är förståeligt att han  är livrädd att skaffa fler trots sina känslor för mig.

Han lämnade sitt ex trots att de hade barn men inte utan att till varje pris ha försökt med bland annat parterapi. Han lämnade verkligen inte lättvindigt och skuööe vår relation vara lika harmonisk som nu om jag blev gravid är jag helt övertygad om att den upplevelsen skulle bli SÅ mycket bättre för honom.

Det vore ju skitkobbigt att ha barn på halvtid med två olika mammor så tror nog han förstår risken av att inte skydda sig, han är varken korkad eller oansvarig.
    Inte oansvarig? Ni slarvar. Ni har nyss blivit ihop, igen. Då kan jag tycka att han är det. 
Svar på tråden Avundsjuk på hans ex (retrospektiv svartsjuka)