Rätt att "hänga ut" en snubbe med autism?
Ja, det tycker jag är rätt. Omgivningen förtjänar en varning på sånt. Autismen spelar ingen roll i sammanhanget.
Ja, det tycker jag är rätt. Omgivningen förtjänar en varning på sånt. Autismen spelar ingen roll i sammanhanget.
Men är det där med "slå sönder din mage" " ansiktsbox"och andra våldsgrejer han säger verkligen något han vill göra eller något han har lurats att säga? Det verkar så långt från hans vanliga grej han vill göra?
En skribent tidigare i tråden skrev "totalt harmlös"
För att jag vet inte om något brott att anmäla. Det är du som klagar men du gör ingenting åt saken. Alltid någon annan som ska fixa allt. Om det finns dokumenterat att han faktiskt hotat någon så borde det inte vara något problem. Då har ni som klagar någonting konkret att visa upp för rätten.
Någon gör ju faktiskt något. Jag riktar min uppskattning och stöttning åt deras håll.
Vad förväntar du dig att jag ska göra när jag inte ens stött på, vet inte vem det är eller läst vad människan skrivit first hand? Vad gör du själv? Klagar på andra som motsätter sig hans beteende, därigenom försvarar och tycker att hans beteende är acceptabelt? Det minsta du kan göra är att hålla käften tycker jag. Eller har du själv tänkt polisanmäla någon?
Vad gör någon? Vad syftar du på nu?
Så du vet inte ens vem han är eller vad han gjort, ändå så klagar du på , ja vad? Ingen i tråden verkar kunna påvisa att han faktiskt gjort något brottsligt. Vad jag gör själv, ja jag undrar vad problemet är? Om ingen anmäler något så att tex en åklagare får fallet på sitt bord, kan du ju inte klaga på att rättssamhället inte gör nåt.