Porr och bilder på lättklädda tjejer, frågorna är främst riktade till er män/killar.
Frågan om mäns porrtittande dyker upp gång på gång på FL och det är nog bara att konstatera att här finns en grundläggande skillnad mellan män och kvinnor.
I ert fall tror jag inte att hans porrtittande är problemet, utan att han inte bekräftar dig som kvinna. Har tar dig för given, ger inte komplimanger och respekterar inte dina känslor inför porr. Även om han är snäll och omtänksam för övrigt. Det är helt rätt av dig att inte leka polis och försöka hindra honom från att titta. Men min erfarenhet, och det jag hört från andra män, är att vi ALDRIG jämför kvinnor på nätet eller på bilder med vår egen kvinna. Så fungerar jag och tydligende flesta män. De är ögongodis, vi blir tända av deras former men de är fantasier, inte personer. Du säger, och min fru också, att ni aldrig blir upphetsade av snygga eller lättklädda män. Det låter konstigt för mig, men jag köper det. På samma sätt måste du köpa att han inte jämför och dissar dig för att har tittar på porr.
Så mycket av problemet ligger i din dåliga självkänsla, även om han inte gör det han ska för att stärka den. Men om porrtittande leder till att han väljer bort sex med dig är det illa. För mig är det tvärtom, jag blir mer sugen på sex med min fru.
Att män sitter och kommenterar kvinnors former och utseende öppet har jag inte varit med om sedan lumpen. Det är inget för vuxna män och jag har aldrig hört någon i bekantskapskretsen kommentera sin fru eller sambos utseende.