Porr och bilder på lättklädda tjejer, frågorna är främst riktade till er män/killar.
Hej!
Jag ställer dessa frågor för att det är något som jag funderar och undrar över, ber om seriösa svar tack.
Jag tycker helt och hållet att även om man är i en relation har båda parter all rätt till sitt ?eget sexliv?, integritet och att man ska få onanera och ha sina egna fantasier och då även utanför sitt sexliv i relationen. Man ska inte behöva ta allt med eller berätta allt för sin partner för det blir att gå på ganska hårt och är från min sida ganska kränkande. MEN jag har på den senaste tiden känt mig väldigt otillräcklig och tagen för givet. Har haft samtal med min kille men vi kommer inte alltid fram till något. Jag vill känna/tycka att ser han en bild på en tjej som han blir attraherad av, kan han väl få titta på den, runka och sen stänga ner, jag vill inte förbjuda honom men ändå blir jag SÅ ledsen. Som kvinna blockeras det liksom för mig om jag skulle titta på en annan lättklädd eller naken man eller fantisera om det (jag gör inte det), jag får dåligt samvete, känner mig taskig och känner mig i princip ?otrogen? (förstå mig rätt). Att jag inte gör det heller är dels också för att det inte ens kommer upp i mina tankar att ?det ska jag nog göra?.
Min sambo vet redan var mina gränser går och vad jag blir ledsen av. Vi har haft flera tidigare incidenter där jag har blivit sårad, det kan ha varit att han googlat efter nakenbilder på kändisar eller liknande. Jag vet och han har berättat för mig att innan vi träffades och i hans tonår tittade han jättemycket på porr varje dag, flera gånger om dagen och jag förstår då att det är något som man är van vid, men när man är i en relation fungerar inte allt på samma sätt. För några månader sen kom det i alla fall fram att han suttit och tittat på halvnakna tjejer, poserandes på instagram vilket han då också sa att det hade han gjort. Givetvis när jag inte ser eller är i närheten eftersom att han vet att jag inte uppskattar det. När jag undrade varför har det enda svaret han kunnat ge varit att ja men det är väl av nyfikenhet, vilket jag köper och kan förstå, men vad är det mer? Jag blir ledsen och känner mig emellanåt så otillräcklig och att han väljer mig i andrahand.
En del av det kommer från att han i en period tidigt i vårt förhållande blev nästintill utbränd och tappade sin sexlust, då avvisade han mig många gånger vilket förstörde vårt sexliv ett bra tag framåt. Nu kan jag ibland märka av att han ?försöker? eller vill något, men ändå inte tar initiativen. Ibland känns det nästan som att han är ?för stolt? och inte vill ge mig det att han är så sugen på mig och vill ha sex så han väntar istället på mina initiativ. Det är så att nu på det senaste har vi haft bra sex i perioder och då märker jag att han så gärna vill och är på direkt, men det är alltid på mitt initiativ, jag skulle någon gång vilja känna att han tar initiativen också vilket jag uttryckt länge men då har det istället varit halvnakna tjejer på hans instagram. Så jag känner mig i situationerna ?desperat? och som att han ställer upp för min skull ungefär.
Sen undrar jag när det kommer till porr, tittar ni för att ni tänder och går igång på sexet och hela situationen eller är det mycket fokuserat på tjejen/tjejerna att ni mest tänder på dem, deras kroppar och att se de komma, njuta, se dem nakna? Ni som är i relationer. För där finns också en skillnad tänker jag, tycker överlag i samhället att gränser har suddats ut. Det är ju fortfarande en grej t.ex när man klär av sig naken och sitter i doggy framför sin parner, man är ju ändå lite i en ?utlämnande? position som man inte ger till vem som helst, av sin kärlek, lust och intimitet menar jag. Men nu för tiden finns det överallt och med ett klick bort att hitta nakna tjejer i alla möjliga positioner, då blir det ju inte något speciellt längre och jag antar att man bara vill ha mer. Jag har tidigare lidit av ätstörningar och en problematisk relation till min kropp och nu det senaste har det kommit tillbaka. Vi pratade lite allmänt i badrummet häromdagen och då kom han in på ?clone a willy?, och om jag skulle vilja ha en sån, vi har en dildo hemma som mest ligger och skräpar, använder inte den tillsammans och jag tror att jag har använt den själv en gång. I alla fall sa han att ?en dildo är ju annars lite som att använda någon annans snopp, som är gjord efter någon annans?. När jag tog upp det i efterhand sa han att han skämtade men det var inget skratt eller skämtsam ton i det alls. Tänker att han kanske framstår som noll svartsjuk för att han inte har något att vara svartsjuk över, jag triggar inte det på något sätt, men att det kanske finns lite svartsjuka inom honom ändå också? Han sitter nöjd och kan äta godsaker om kvällarna för han vet var han har mig och att jag älskar honom medan jag sitter där och inte vill äta för jag blir osäker över min kropp i allt det här.
I vilket fall vill jag bara komma fram till något som funkar för bådas del och för att relationen ska fungera framöver och långsiktigt, men som det är nu mår jag inte bra. Vi tjejer/kvinnor blir konstant matade med de här ouppnåeliga idealen omkring oss och jag tycker att det är skrämmande hur allt håller på att utvecklas och normaliseras. Ett exempel är att vi kvinnor kan se en snygg man t.ex och inte säga något utan att det bara passerar i tanken. Men bland män i grupp är det liksom ?kolla så sexig hon är?, kolla den röven, såg ni hennes pattar osv. Det är fokuserat på kroppsdelar, hur sexig någon är och i många situationer säger män det rakt ut utan att tänka på hur det påverkar kvinnor att konstant höra sånt och budskapet blir att jaha, då är det så man ska se ut och den rumpan och de brösten man ska ha. Tror inte att män hade mått så bra om vi tjejer hela tiden hade gått runt och sagt ?åh såg ni så stor kuk han hade?? och liknande. Undrar också hur ni andra kvinnor/tjejer tänker och känner kring allt detta?
I övrigt är min sambo den mest snälla och omtänksamma, han tänker alltid på mig och gör mycket annat för mig, jag vet hur mycket han älskar mig. Blir glad att han kan göra våra tjejkompisar glada med olika komplimanger, förstår att han tycker att vissa kändisar är vackra och jag håller med, och att säga att någon var söt eller så bryr jag mig inte alls om, men för män är det aldrig som att det stannar där.
Förlåt för en väldigt lång text, försöker bara få ut mina tankar haha?