• Mandel

Hur viktigt är sex och när bör man prata om det?

Är kvinna 50+ och så länge man inte har några "extrema" böjelser så finner jag ingen anledning att ens diskutera sex innan man legat med varandra några gånger.

Sex är otroligt viktigt och jag förutsätter att alla som dejtar faktiskt är intresserade av sex och har väldigt svårt för att tro att om jag skulle träffa på någon som känns rätt och att den personen skulle vara väldigt vanilj och bara vilja köra missionären i sovrummet med släkt lampa. Och inte öppen för att testa något annat...

Detta med sexdiskussioner i dejtingsvängen innan man ens träffats är lika jäkla irriterande som prutare på blocket som inte ens tittat på varan innan de ska pruta minst 30% eller bästa pris kompis. 
    Det får mig att vilja strypa dem långsamt samtidigt som jag vrålar jävla idiot högt i deras öron.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (/) skrev 2024-12-09 09:27:07 följande:
    Inte ens inför att man ligger första gången?
    Nej. Jag tycker det är sjukt osexigt och känns mer som en affärsuppgörelse om man ska diskutera saker innan. Deal och vara överens - vart ska jag signera kontraktet?
    Som jag skrev så är det en otrolig skillnad om man skulle ha en mer avvikande böjelse som man känner att en motpart måste kunna vara med på för att man själv inte vill vara utan den, då är det en sak att ev diskutera innan dejting, men då misstänker jag att man mer hänger på specialsidor än vanliga dejtingsidor.

Man känner sig väl för med varandra och alla kan vara nervösa första gångerna med en ny oavsett ålder och erfarenhet. Märker man att personen efter ett par gånger/försök inte är lyhörd så får man väl ta ett allvarligt snack eller lämna.
  • Mandel
    Anonym (/) skrev 2024-12-09 10:53:25 följande:

Ok , så man bara låter det hända första gångerna typ? 

Vill bara förstå (erkänner att jag inte har koll).

Ja, man låter det bara hända.
    Man får väl läsa av läget och prova sig fram. Om man vill sitta nära varandra, om kramar hålls kvar, om man får en puss på kinden eller på munnen, kyssar osv.

Hångel som övergår till grovhångel som ev slutar med sex.

• Mandel
    Tom Araya skrev 2024-12-10 06:28:39 följande:
    Blir du lika irriterad om någon om bilen du har ute på annons frågar om däcken, inredningen, när den servades sist eller något annat som borde vara likvärdigt för en bils värde/köparens intresse som sex och sexuella preferenser borde vara i ett förhållande?
    All fakta skulle stå i annonsen precis som det mesta står i en vettig profiltext.
    Och jag kan omöjligt beskriva körupplevelsen med bilen för dig lika lite som jag kan beskriva sex med mig så båda dessa är något som man faktiskt får bege sig till en bestämd plats och själv känna.

Och som jag skriver att det är skillnad att vara ex toaslav och att man då söker någon som man kan vara det åt och då kan man definitivt behöva stämma av det, men vanligt sexliv - nej.
    Är man asexuell så är det så klart bra att notera, men annars så kan man leka fram det mesta.

Jag själv har senaste 1,5 året gjort och varit med om saker som inte fanns med på världskartan att testa och jag har fått leva ut drömmar jag haft i många år.
    Och inget av detta var något som togs upp innan vi ens mött varandra utan det kom upp för diskussion under resans gång.
  • Mandel
    Anonym (()) skrev 2024-12-10 06:59:31 följande:
    Höhöhö Kräks

Och störda typer med din porrfixerade sexualitet håller jag mig så långt ifrån som möjligt är. Sjuka människor tenderar att vara sjuka i fler avseenden än det sexuella om man säger så. 
    Har du någonsin varit på någon form av sexklubb och frågat folk som är där vad de jobbar med?
    Och vad syftar du till för "sjuka" i andra avseenden?
  • Mandel
    Anonym (()) skrev 2024-12-10 08:25:02 följande:
    Precis som majoriteten av normala människor så vistas jag inte på sexklubbar där sexmissbrukande störda människor känner sig tvungna att vara för att mata sitt obalanserade sinne. 

Sjuk som i hjärntvättad av porr, sexmissbruk, störd sexualitet till följd av sexuellt trauma i ungdomen, autism/adhd som gör att vissa män hänger upp sig på knäppa detaljer. 
    Sånt ser jag som stört och icke normalt och inte önskvärt att dejta eller ännu mindre - ligga med. Jag har inga sexuella störningar själv och tycker det är viktigt att tala om sexuella preferenser innan man ev. ligger med någon.

Jag vill inte upptäcka en lång bit in i relationen att mannen har några onormala böjelser som jag varken kan eller vill leva upp till. Det smarta är att ta upp sånt med en gång, så man vet var man har varann. 
    Du dömer alltså andra fast du egentligen inte har en endaste aning om vad som egentligen föregår eller varför.
    Vad är normalt enligt dig och vad är störd sexualitet?
  • Mandel
    Anonym (()) skrev 2024-12-10 08:55:02 följande:
    Nej, jag vet mycket väl vad det är för sjuka ting störda människor ägnar sig åt. Störda typer som tyvärr känner att de måste skriva om sina sjuka beteenden här på forumet, dessa har man ju lärt sig en hel del om och att man gör bäst i att hålla sig ifrån dem.

Normal är att vara naturlig och inte förstörd av yttre negativ påverkan. Att inte tro att porr är representativt för ett sunt sexuellt beteende. Porr skapas i första hand av kvinnoföraktande incels och riktar sig också till samma målgrupp.

Normalt är att inte ägna sig åt sånt som är onaturligt och skadligt för kroppen, ex. alla typer av fysisk misshandel och sexuellt våld. Att vara exklusiv inom en relation och inte förstöra relationen med promiskuöst leverne i form av otrohet eller bjuda ut sig till andra. Promiskuitet är inte normalt och kommer aldrig att bli. 
    Det här med trohet är ju bara något som religion hittat på och inte säkert att det är en naturlig läggning för alla människor.
    En del djurarter håller sig till samma partner hela livet, men inte alla.

Personligen får folk pyssla med vad de vill så länge alla inblandade är glada och nöjda och det inte är allt för olagligt.
    Skillnaden är att de som gillar sådant som jag inte gillar känner jag inget behov av att kalla störda eller onormala och insinuera att de skulle ägna sig åt sjuka sexsaker och andra sjuka saker vad nu andra sjuka saker är.
Svar på tråden Hur viktigt är sex och när bör man prata om det?