• Anonym (Hm)

Normalt att bli uppläxad?

Hahahhah jag hade garvat ihjäl mig Åtminstone på det sättet du beskriver det! USCH vilket obekvämt beteende 😂 
    du behöver inte jobba på något. Möjligtvis jobba på att flina åt honom nästa gång 😂

• Anonym (Hm)
    Hjelm skrev 2024-12-08 20:02:58 följande:
    Det är verkligen inget att skratta åt.
    Jo fast det är det. TS man har inte alltid betett sig såhär. Hans beteende är psykiskt påfrestande för ts men han verkar mer inta en pappa-roll än att han är ren och skär ondska och en narcissistit som många antyder. ett sådant personlighetsdrag väntar inte 12 år in i leken. Antagligen har han gått in för hårt i papparollen och mi använder samma tillvägagångsätt på TS, eller så han Har suttit också läst någon artikel om hur man kommunicerar med sin partner men har gått till överdrift och förstår det fel. TS skriver inte heller att hon har tagit upp det med honom och sagt hur konstigt hans beteende är, vilket antagligen är grunden till att han faktiskt fortsätter. Att skratta åt ett beteende kan ibland få mottagaren att haja till. Ibland gör man inte saker med flit. Allt är inte illa menat, allt är inte grund för skilsmässa. Ni måste andas. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (TS) skrev 2024-12-09 07:42:06 följande:
    Jag har abslut tagit upp det med honom. Hans svar är alltid att det är mitt fel. Ibland är bara känslig. Oftast skulle han sluta om jag börjar bete mig. 
    Då är det en annan femma ☝🏼 
  • Anonym (Hm)
    Hjelm skrev 2024-12-09 07:14:46 följande:
    Okej. Mina många år inom Kvinnojouren ser något helt annat här. 

"Han har inte alltid betett sig så här, så det är nog bara en svacka - han har det tufft just nu" har alldeles för många kvinnor sagt som valt att stanna med en man som senare slog henne sönder och samman eller gjorde hennes liv till ett fängelse.

Behöver det vara så för TS? Nej. Bör man ta signalerna på allvar? I allra högsta grad.
    Fast det sa jag ju aldrig heller, att det bara var en svacka 😌 
  • Anonym (Hm)
    Hjelm skrev 2024-12-09 08:32:42 följande:
    Och står det att det är dig jag citerar? Nej, det gör det inte.

Men oacceptabla och farliga beteenden bortförklaras ofta med just "han har inte alltid varit så här", i tron på att det är en tillfällig svacka och att det snart återgår till det "vanliga". 

Det gör det oerhört sällan.
    Det är ju för sjutton mitt inlägg du svarade på 😂
  • Anonym (Hm)
    Hjelm skrev 2024-12-09 14:41:59 följande:
    Jag svarade på ditt inlägg, men citatet i det var inte från dig utan ett allmänt exempel. Är det så svårt att förstå?
    Du är spydig i precis varje svar. Hoppas du inte jobbar kvar på kvinnojouren. Tänk att mötas av det där varje gång någon inte tycker som du. Huva
Svar på tråden Normalt att bli uppläxad?