Normalt att bli uppläxad?
Vilken jävla idiot han är!! Och nej detta är INTE normalt! Absurda exempel dessutom, han verkar störd.
Lustigt, för så där beter sig många kvinnor och då heter det inte narcissism eller gaslighting. Särskilt när man ska städa eller nått och inte gör det på rätt sätt, eller med barnen. Tjat i evigheter vad man gör fel och att dom gör det bättre själv.
Kvinnor läxar ofta upp sina män. Då heter det stackars kvinna som har en stor mansbebis.
Tycker det alltid känns så enspårigt när det diskuteras här och GUD förbanne den som har en annan åsikt/lösning än vad jag har (Läs What).
Kan det inte vara så att även vi män kan bli trotta, griniga efter en arbetsdag och sen skjutsningar hit och dit? Hade det varit ombytta roller så hade 97,2% av alla här inne sagt åt att "Du måste avlasta, ta mer ansvar, hjälpa till mer i hemmet" här inte ett ord...
Jag VET att merparten av er kvinnor tar större ansvar för både hem och barn men ibland är det faktiskt tvärtom. Många här inne klagar även på mansbebisar som inte städar eller för den delen, öppnar en ny mjölk utan att dricka upp den som redan är öppnad.
Jag tror det ligger mer bakom. Din man har säkert fler saker som han irriterar sig på utan att ta upp med dig om. Det behöver inte bara vara saker som berör dig.
Tiil TS vill jag bara säga att det ser ut som du försöker nå honom men du hittar inte riktigt fram. Ta upp detta när ni båda är på bra humör. Säger han samma saker då så kan ju terapihjälp vara ett sätt att försöka lösa det men då måste ju båda se det som ett problem annars går det inte.