Skogås bra område?
Har bott där 17 år men. I flyttat därifrån. Mycket beror på var i Skogås. Det är nära naturen o badplatser, bra kommunikation. Vi hade en hel del problem med skola tyvärr. men trivdes bra.
Har bott där 17 år men. I flyttat därifrån. Mycket beror på var i Skogås. Det är nära naturen o badplatser, bra kommunikation. Vi hade en hel del problem med skola tyvärr. men trivdes bra.
Har både bott och jobbat där. Skönt att du inte har några problem med invandrare för om du är svensk blir du själv en minoritet i vissa områden. Jag uppskattar inte att bli snetittad på för att jag har klänning eller att mina dötttrar blir kallade horor av okända män.
Skolorna är enligt min upplevelse dåliga då det är väldigt stökigt och många barn pratar dålig svenska så fokuset blir ett annat än att lära ut. Centrumet är hemskt. Otrevligt. Ofta bilinbrott. Skulle absolut verkligen aldrig låta mina barn/ tonåringar gå ute själva i Skogås på kvällen. Inte alls länge sen en femtonåring blev ihjälskjuten på pizzerian.
Jag har alltid känt mig otrygg i Skogås. Är ca 3 år sen jag flyttade därifrån och 2 år sedan jag slutade jobba där. Kommer aldrig tillbaka dit igen. Som att bo i Skärholmen ungefär.
Jag har bott i Skogås väldigt länge (uppvuxen här) och jag har absolut varit med om saker och varit rädd i Skogås. Men det har jag på väldigt många andra ställen också. Bland annat i stan och där är det ju väldigt eftertraktat att bo. Jag tror inte Skogås är så mycket värre än många andra ställen. Visst har jag varit orolig för mina döttrar men det skulle jag nog vara nästan var vi än bodde.
Men allt beror ju såklart på vad man jämför med , det finns nog både värre och bättre områden än Skogås. Jag tror inte Farsta eller Farsta Strand till exempel som TS nämnde är så mycket bättre.
Sen kanske det beror på var i Skogås man bor också, du kanske bodde i den ?finare? delen?