Inlägg från: Anonym (Snälla nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snälla nej)

Skogås bra område?

Absolut inte Skogås. Väldigt mycket skit händer där. Oerhört mycket invandrare. Kriminella.

Trångsund är bättre om du kan få en lägenhet där. Annars Farsta. Har du kollat på Fruängen tex?

• Anonym (Snälla nej)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-12-08 21:03:17 följande:
    Vad har du för relation till Skogås, bor du där/har bott där? 
    Har inga som helst problem med "invandrare" förresten! 

Har både bott och jobbat där. Skönt att du inte har några problem med invandrare för om du är svensk blir du själv en minoritet i vissa områden. Jag uppskattar inte att bli snetittad på för att jag har klänning eller att mina dötttrar blir kallade horor av okända män.

Skolorna är enligt min upplevelse dåliga då det är väldigt stökigt och många barn pratar dålig svenska så fokuset blir ett annat än att lära ut. Centrumet är hemskt. Otrevligt. Ofta bilinbrott. Skulle absolut verkligen aldrig låta mina barn/ tonåringar gå ute själva i Skogås på kvällen. Inte alls länge sen en femtonåring blev ihjälskjuten på pizzerian.

Jag har alltid känt mig otrygg i Skogås. Är ca 3 år sen jag flyttade därifrån och 2 år sedan jag slutade jobba där. Kommer aldrig tillbaka dit igen. Som att bo i Skärholmen ungefär.

• Anonym (Snälla nej)

Som jag förstod efterfrågade TS folks erfarenheter från Skogås och jag svarade. Känner inte att jag behöver bemöta er som ifrågasätter mina åsikter och erfarenheter. TS är fri att flytta vart hon vill och mina råd var i all välmening. 

Det finns mycket hyresrätter i Skogås vilket bidrar till att det ser ut som det gör. Undvik Loftvägen iallafall. Lycka till, förhoppningsvis kommer du trivas, mycket handlar om ens inställning. Du har ju inte så många andra bättre alternativ heller som jag förstår.

Svar på tråden Skogås bra område?