Inlägg från: välbärgad man i mina bästa år |Visa alla inlägg
  • välbärgad man i mina bästa år

Kaffe hur mycket??

Enl mig är nog snarare frågan om du mår bra för övrigt, äter bra och sover bra? Att din dåliga sömn och att du känner dig både yr och skakis skulle bero på sex koppar kaffe per dag (natt) vid nattarbete har jag väldigt svårta att tro. Förutsatt att du inte är överkänslig mot koffein1??
    Sex koppar kaffe dricker jag lätt varje dag... ibland uppåt 10 koppar. Men jag dricker samtidigt mycket mjölk och yoghurt.

Anonym (Lotta) skrev 2024-12-08 09:45:10 följande:
    Fast då har du jobbat upp en tolerans för koffein. Att dricka sex koppar på fem timmar, när man normalt bara dricker kanske en kopp om dagen, är något helt annat än att dricka tio koppar per dag när man vanligtvis dricker sex koppar. 

Att bli skakig är ett vanligt symptom när man hällt i sig mycket mer kaffe än vad man brukar. 
    Du har kanske rätt. Missade att h*n aldrig brukar dricka kaffe och så helt plötsligt hällde i sig sex koppar - kanske på fastande mage.
    Däremot har jag faktiskt personligen märkt att olika sorters kaffe (ursprung) och styrka på rostningen faktiskt kan ha påverkan.
    Dexter dot com skrev 2024-12-08 10:14:26 följande:

Man avråder mer än 400 mg koffein/dag vilket är ca 8 dl bryggkaffe. 

Bättre att du hade skrivit att vissa påstår att ekologiskt odlat grönt tea är nyttigare  än vanligt standard bryggkaffe.  Skrattande
Svar på tråden Kaffe hur mycket??