Kaffe hur mycket??
Tji fjong. Hur många koppar kaffe går bra att dricka utan att det är skadligt? Jobbar nattskift och sov dåligt innan så jag har druckit kaffe för att orka men nu efter femte koppen bryggkaffe på 6 timmar är jag skakis och yr.
Tji fjong. Hur många koppar kaffe går bra att dricka utan att det är skadligt? Jobbar nattskift och sov dåligt innan så jag har druckit kaffe för att orka men nu efter femte koppen bryggkaffe på 6 timmar är jag skakis och yr.
Om du är skakis och yr så har du druckit för mycket. Men händer det bara någon enstaka gång så blir det nog inga bestående men.
Det finns en gräns där mer koffein inte gör att man blir piggare, och sedan en gräns till där koffeinet får en att må dåligt. Och är du inte så van vid koffein så är gränserna lägre.
Man ska också vara försiktig med koffein om man har sömnproblem. Det kan bli en ond spiral där man dricker kaffe för att hålla sig vaken på jobbet men sedan har så mycket koffein i kroppen att man inte kan sova ordentligt. Och så är man ännu tröttare nästa arbetspass, så man dricker mer kaffe och sover sedan ännu sämre o.s.v.
Enl mig är nog snarare frågan om du mår bra för övrigt, äter bra och sover bra? Att din dåliga sömn och att du känner dig både yr och skakis skulle bero på sex koppar kaffe per dag (natt) vid nattarbete har jag väldigt svårta att tro. Förutsatt att du inte är överkänslig mot koffein1??
Sex koppar kaffe dricker jag lätt varje dag... ibland uppåt 10 koppar. Men jag dricker samtidigt mycket mjölk och yoghurt.
Enl mig är nog snarare frågan om du mår bra för övrigt, äter bra och sover bra? Att din dåliga sömn och att du känner dig både yr och skakis skulle bero på sex koppar kaffe per dag (natt) vid nattarbete har jag väldigt svårta att tro. Förutsatt att du inte är överkänslig mot koffein1??
Sex koppar kaffe dricker jag lätt varje dag... ibland uppåt 10 koppar. Men jag dricker samtidigt mycket mjölk och yoghurt.
Man avråder mer än 400 mg koffein/dag vilket är ca 8 dl bryggkaffe.
Man avråder mer än 400 mg koffein/dag vilket är ca 8 dl bryggkaffe.
Jag reagerar främst på koffein om jag dricker kaffe utan att äta något. Så dricker du de kopparna på fastande mage så kan det bero på det.
Eftersom du mår dåligt så har du druckit för mycket. Men det är inte farligt, bara obehagligt. Se till att äta och dricka. Nu vet du hur mycket du tål till en annan gång.
För mig räcker det med två koppar kaffe för att få hjärtklappning och ångest. Det är en drog/ett gift, även om det är rätt så ofarligt jämförelsevis.