Hur fan blir jag av med ölmagen?
Ölmage kommer inte plötsligt... utan handlar snarare om en viss tid av kombination av dålig "aktivitet", för mycket av "livets goda" och viss mån gener/genetik...
Men eftersom som du själv medger att det är lite risigt med träning. Så slår jag ett slag för det. Och det behöver inte vara dyr, påkostad, tidskrävande (gå på gym, pass etc). Börja med att ta med dig frugan ut på promenader. Korta till en början, längre efter en tid. Rimligt tempo till en början, och lite högre "tempo" efter en tid.
Det gör susen för att kg skall rinna av, samt att det är bra för både "knopp och kropp". Samt, något som de allra flesta klarar av. Kläder efter väder och bra skor.
Gammal hederlig BRAK gympa hemma framför tv:en funkar också... kanske även lite "rörlighetsträning"...
Sen, grundtanken borde ju vara att du inte skall äta dig mätt på chips, snacks, popcorn what ever... Det är ju snacks (!) ät dig mätt på din biff, "vanlig" potatis (den kan man skoja till i ugnen utan att det är processad pommes...). Dryga ut salladen med lite bönor så blir även den mer "matig". Börja även att skära ner på portionerna... det tar ett tag men man vänjer sig...
Jag är all for livets goda... men för att kunna äta och dricka gott så får man tänka till, träna rimligt, ta trappan istället för hissen, promenera istället för att ständigt ta bilen i tid och otid...