Inlägg från: Anonym (hannes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hannes)

Hur fan blir jag av med ölmagen?

Byt ölen mot cola zero och chipsen mot parmesanchips som du gör själv i ugnen. Ät biffen och bean, ta bort pommesen. Byt den mot ostgratinerade/pannerade grönsaker som zucchinistänger, palsternacksstavar och sparris.

Få kolhydrater och bra med fetter och protein, så går kolesterolet och vikten ner. 

• Anonym (hannes)

TS, gör dig själv en tjänst och testa LCHF i två veckor. Du kan lägga dig på liberal, dvs upp till 100 g kolhydrater, om det känns läskigt. Du har inget att förlora och allt att vinna på att testa det som faktiskt funkar för de flesta som verkligen testat. Och oroa dig inte för kolesterolet när du äter lchf, med mindre kolhydrater får levern mindre signaler om att skapa kolesterol., Och det är dessutom inte så mycket fett som folk tror, om man äter hyfsat ren mat.

Fasta + LCHF är mångas räddning, även min. Även sovtid räknas in i fasta, så om du till exempel vill fasta 12 timmar om dygnet så kan du äta middag så att du är klar vid 18, och sedan äta frukost kl 6. 14 timmars fasta kan du till exempel vara utan mellan 20 och 10. Är du en kvällsätare så kan du vara utan mellan 22 och 10 eller 12. 

Att få igång cellreparation tar längre tid dock, 18-24 timmar innan de startar och sen sska det gärna vara igång ett tag. En 24-48 timmars fasta kan man göra då och då om man vill, jag gör 36 timmar två gånger i månaden.

Men som sagt, med det sagt. Testa LCHF i två veckor och känn efter hur det går. Vill du veta något eller ha matexempel så finns jag här.

• Anonym (hannes)
    Anonym (Tjockis) skrev 2024-12-11 23:20:32 följande:
    Med högt kolesterol?
    Japp. Och det är även möjligt att ditt LDL kommer öka när du börjar gå ner i vikt. Det rättar till sig efter något halvår, så få inte panik av det heller. Det är pga att det samlats i fettvävnaden du bär runt på.
  • Anonym (hannes)
    Anonym (Tjockis) skrev 2024-12-11 23:21:57 följande:
    Av att fasta?
    Om man fastar startar kroppen en process som kallas autofagi. I det skedet börjar kroppen "städa", bryta ner skadade och sjuka celler, och främmande virus och bakterier, och säger åt kroppen att ersätta dem med nya celler. Det tar, som jag skrev, längre tid än 12 timmar, men även 12 timmar har hälsoeffekter som ökad fettförbränning, ökad metabolism och inflamationsbekämpning. 

Rätt förenklat, nu då, mitt i natten. 
Svar på tråden Hur fan blir jag av med ölmagen?