• Anonym (Y)

Hon har förnekat att hon är gift med mig!

Anonym (Nja) skrev 2024-12-08 12:59:05 följande:

Ingen här tycker det är okej att hon inte tar dina känslor på allvar. Sen att hon dessutom blir arg på dig för att du blir upprörd över något in princip alla människor hade blivit upprörda över. Fokusera på detta.

Vill du leva med någon som behandlar dig så här? 

Hon är otroligt respektlös! Jag känner just nu att jag inte vill leva med henne för vi gifte oss för att vi skulle leva tillsammans, och vi satte ringen på våra fingrar för att visa att vi var varandras! Kan man inte stå för det betyder inte giftermålet någonting för mig!

Hon har ringt en jävla massa under hela morgonen men just nu ignorerar jag henne! Hon har skrivit ett par SMS men de handlar mest om att jag gör en höna av en fjäder... Hon kunde ju åtminstone be om ursäkt för sitt beteende men det gör hon aldrig!
  • Anonym (Y)
    Anonym (Dra inte för stora växlar) skrev 2024-12-08 00:52:00 följande:

Men har hon verkligen uttryckligen sagt att hon inte är gift eller är det denna mannen på jobbet som hittar på det? Hon kanske inte nämnt det bara. Det är ofta så tänker jag särskilt om man inte har barn att man inte har koll om kollegorna är gifta eller i förhållande. Har de barn pratar man mer naturligt om det finns en till förälder eller inte. Vissa pratar om sin partner men inte de flesta enligt min erfarenhet. Tänk om mannen du pratade med är intresserad av din fru? Då har han all anledning att försöka så split mellan er och därmed säga en sådan sak. Det kan ha varit mycket medvetet från hans sida att han sa så.

Jag tycker inte du ska dra för stora växlar av det.

Som svar på din fråga så ja, enligt den där manliga kollegan har hon uttryckligen sagt att hon inte är gift. Hon har jobbat på sitt jobb i över fem år och det verkar vara en rätt tight grupp så att hon inte ens nämner att jag finns i hennes liv är bara märkligt! Men okej, det kanske finns orsaker kring det!

Hennes ursäkter hon gav mig igår är också helt jävla värdelösa! Hon påstår att hon inte haft ringen på sig på jobbet eftersom hon "har svårare att skriva snabbt på datorn"... Hon har ju för fan jobbat hemifrån med ringen på så jag köper inte det där någonstans!

En sak jag inte fattar är varför i helvete hon valde att presentera mig just i förrgår? Visserligen var det jag som presenterade mig som hennes man men ändå...
  • Anonym (Y)
    molly50 skrev 2024-12-08 13:15:46 följande:
    Men gjort en för stor sak av det?
    Vad hade hon själv tyckt om du hade gjort samma sak och låtit bli att berätta för andra att ni är gifta?
    Jag tycker,ärligt talat,att du borde fundera på om du ska fortsätta vara med henne.
    Hon verkar inte känna samma saker som du.
    Jag har pratat mycket med min kompis nu på morgonen och han har berättat att han tror att hon gjort såhär för att dölja för någon arbetskamrat att hon är gift men att det av någon anledning sprack med honom så nu vågar hon vara öppen om det!
  • Anonym (Y)
    molly50 skrev 2024-12-08 13:45:26 följande:
    Jag tycker att du ska visa att du menar allvar och agera.
    Känner du att du inte vill leva med henne längre så lämna.
    Det lutar åt att jag kommer att lämna henne för jag känner mig otroligt bedragen eftersom hon inte kan ge mig någon bra förklaring till varför hon förnekat detta! Hennes förklaringar är i princip att hon aldrig trodde det var så viktigt för mig... Ja vafan tror hon?
    Anonym (Oj) skrev 2024-12-08 13:45:19 följande:

Hur visste hon att du var där nere om ni inte pratade med varandra?

Hade ni pratat med varandra hade hon ju sagt att hon kommer strax ner. 

Nej, inget hänger ihop. Varför ringde du från bilen istället för att gå upp till henne när du ville överraska henne? 

Och hur vet du att vi inte pratade med varandra i telefon innan då? Har jag sagt det eller har du kokat ihop det i ditt huvud? Och varför är det enligt dig ologiskt att man kan överraska någon genom att ringa och säga "jag står utanför i bilen"? Men framförallt undrar jag varför du tror att jag skulle hitta på allt? Vad skulle jag få ut av det? Och för den sakens skull, varför fortsätter du skriva i en tråd du är övertygad om är en lögn?
  • Anonym (Y)
    Anonym (M) skrev 2024-12-08 13:56:06 följande:

Jag är lite sådär att jag har ingen lust alls att berätta om mitt privatliv för arbetskamrater, de har inget med det att göra och jag har inget behov att visa upp nåt heller.

Nu skulle jag ju kanske inte direkt ljuga, men det finns de som är såna också. Min pappa tex kan dra en direkt lögn om någon frågar nåt som han tycker inte angår den personen.

Men varför ska man då gifta sig om man vill hålla det hemligt? Själva ritualen inkluderar ju att man sätter en ring på fingret för att visa upp att man är gift!

Men visst om hon känner att hon inte vill berötta för alla om detta, men varför säger hon inte bara det? Varför sitter hon och förminskar mina känslor?
  • Anonym (Y)
    Anonym (Oj) skrev 2024-12-08 14:02:25 följande:

Det är ologiskt eftersom ingen vet om dig. Då skickar man inte ner någon annan. 

Så det är helt ologiskt enligt dig att hon just då berättade vem jag var och att jag väntade nedanför och bad någon hämta mig för att hon var upptagen? Får jag fråga om du verkligen är så korkad eller spelar såhär korkad?
  • Anonym (Y)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-12-08 14:06:51 följande:
    Det kommer du sannolikt aldrig att få svar på. Det du har svar på är att du gift dig med en kvinna som visade sig vara någon annan än du trodde. Frågan är bara vad du tänker göra åt det.
    Jag tänker lämna henne! Just nu känner jag mig bara sviken av henne!
  • Anonym (Y)
    Anonym (Haha) skrev 2024-12-08 14:06:11 följande:
    Det är ju för att tråden är påhittad av samma person som skriver 99% av alla trådar men folk är för dumma för att fatta det
    Absolut Sherlock! Hela 99% av alla trådar på familjeliv.se skrivs av mig där jag bara ljuger, enbart för att jävlas med dig och din polare Anonym (OJ)... Fan att ni kommit på mig nu :'(
  • Anonym (Y)
    Anonym (M) skrev 2024-12-08 14:11:24 följande:
    För juridiken, festen, man tycker det är romantiskt, finns nog många anledningar till att folk gifter sig. Gifta dig av anledningen att man vill visa upp sig på sitt arbete kanske det bara är du som gör.
    Nej jag gifter mig inte för att visa upp det på arbetet, utan vad jag stör mig på är att hon Förnekat att hon var gift... Skulle du gjort det?
  • Anonym (Y)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-12-08 14:12:26 följande:
    Har du sagt det till henne än?
    Jag sa igår att jag vill ta en paus
  • Anonym (Y)
    Anonym (Oj) skrev 2024-12-08 14:12:51 följande:
    Fast då visste han ju vem du var när han kom ner. Och om nu alla på kontoret visste om dig, vilket är din utgångspunkt, varför presenterade du dig som hennes man? 
    Så det är helt ologiskt för dig att min fru berättade det för honom när jag stod nedanför men aldrig sagt något innan?
  • Anonym (Y)
    Anonym (M) skrev 2024-12-08 14:13:54 följande:
    Hon tycker kanske inte det är någon big deal och fattar inte att det är det för dig. Och ärligt talat fattar inte jag varför du bryr dig om vad nån nobody på hennes jobb tror?
    Nej men för mig är det en big deal att hon förnekat att vi är gifta! Om du inte tycker det är det upp till dig, men väldigt många här inne håller med mig om att det är en stor sak
  • Anonym (Y)
    Anonym (Oj) skrev 2024-12-08 14:19:28 följande:

Fast hon var ju upptagen skrev du. Det var ju därför hon inte kom ner själv. 

Att säga "min man står där nere, kan du hämta honom? Han sitter i en mörkblå Skoda" tog mig mindre än 5 sekunder att säga. Att gå ner själv tar drygt 5 minuter. Du ser inga nyanskillnader i detta?
  • Anonym (Y)
    Anonym (M) skrev 2024-12-08 14:19:35 följande:
    Du sa ju precis att du inte gifte sig för att de på jobbet ska veta det, men nu är det plötsligt en big deal att de måste veta? Haha
    Sa jag? Citera när jag sa att jag gifte mig enbart för att hennes arbetskollegor ska veta det.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Berra) skrev 2024-12-08 14:35:07 följande:
    En bra början. Men dröj inte med att ta steget fullt ut. Har man bestämt sig så gör det bara mer ont att dra ut på det.
    Jo sant! Jag ska dock erkänna att jag mår väldigt dåligt av det här och är väldigt upprörd så jag vill inte göra något förhastat!
    Milimi skrev 2024-12-08 14:30:56 följande:

Varför hon förnekar dig är för att det faktiskt kan vara så att hon inte vill att folk på hennes arbetsplats ska veta eftersom hon har intresse av någon kollega och vill inte att han ska veta! För mig låter det rimligt! Hade det haft andra orsaker hade hon sagt det men eftersom hon inte verkar ge speciellt bra svar är det den troligaste anleningen!

Det är exakt det en vän till mig också tror!
  • Anonym (Y)

Ska ringa min fru nu och prata! Återkommer om vad vi bestämde

• Anonym (Y)

Nu har jag pratat med min fru och jag har gjort slut! Vi pratade i över två timmar och trots att jag frågade varför hon förnekat oss gav hon inget godtagbart svar. Istället var det i princip att jag var dum i huvudet som gjorde en så stor sak av det och hela tiden fick jag höra att jag överdriver. Hon jämförde detta med att jag aldrig berättat hur många jag haft sex med innan och sa att det också skulle kunna vara ett svek "om hon var lika känslig som jag"... Jag tycker det är en jävligt konstig jämförelse och sa till henne att om hon skulle vilja veta det kan jag berätta utan problem! Men nu har hon förnekat helt att hon är gift så det handlar inte bara om att hon aktivt försökt dölja det!

Jag tror på det vissa här säger att hon har en affär med någon och att det är därför hon blev så förbannat upprörd när jag konfronterade henne! Jag sa det till henne och då la hon bara på luren! Nu har jag blockerat hennes nummer för jag vill inte ha med henne att göra framöver! Det kommer bli jävligt jobbigt när jag ska hämta mina saker men just nu fokuserar jag på att hitta nytt boende!
  • Anonym (Y)
    Anonym (M) skrev 2024-12-08 14:45:59 följande:
    Jag sa inte att du skrev enbart, så det kan jag givetvis inte citera
    Så varifrån tror du att jag gifte mig enbart för att hon ska skryta om det för sina arbetskamrater? Tror detta är ett praktexempel på "som man känner sig själv känner man andra"
  • Anonym (Y)

Tack för alla fina kommentarer (frånsett en del dramasökare jag inte orkar svara längre)!

Nu kommer jag logga ut härifrån för en tid framöver för jag mår fruktansvärt dåligt och behöver samla tankarna...

Svar på tråden Hon har förnekat att hon är gift med mig!