Anonym (Dra inte för stora växlar) skrev 2024-12-08 00:52:00 följande:
Men har hon verkligen uttryckligen sagt att hon inte är gift eller är det denna mannen på jobbet som hittar på det? Hon kanske inte nämnt det bara. Det är ofta så tänker jag särskilt om man inte har barn att man inte har koll om kollegorna är gifta eller i förhållande. Har de barn pratar man mer naturligt om det finns en till förälder eller inte. Vissa pratar om sin partner men inte de flesta enligt min erfarenhet. Tänk om mannen du pratade med är intresserad av din fru? Då har han all anledning att försöka så split mellan er och därmed säga en sådan sak. Det kan ha varit mycket medvetet från hans sida att han sa så.
Jag tycker inte du ska dra för stora växlar av det.
Som svar på din fråga så ja, enligt den där manliga kollegan har hon uttryckligen sagt att hon inte är gift. Hon har jobbat på sitt jobb i över fem år och det verkar vara en rätt tight grupp så att hon inte ens nämner att jag finns i hennes liv är bara märkligt! Men okej, det kanske finns orsaker kring det!
Hennes ursäkter hon gav mig igår är också helt jävla värdelösa! Hon påstår att hon inte haft ringen på sig på jobbet eftersom hon "har svårare att skriva snabbt på datorn"... Hon har ju för fan jobbat hemifrån med ringen på så jag köper inte det där någonstans!
En sak jag inte fattar är varför i helvete hon valde att presentera mig just i förrgår? Visserligen var det jag som presenterade mig som hennes man men ändå...