• Anonym (Y)

Hon har förnekat att hon är gift med mig!

Jag och min fru har varit gifta i snart ett år. Igår hade jag nöjet att vara på hennes jobb för jag skulle överraska henne då hon fyllde år. När jag presenterade mig fick jag höra av en manlig kollega till henne att hon sagt till honom att hon inte hade någon man när de pratat... De andra blev jätteförvånade och frågade om när vi gifte oss och att de inte hade någon aning om att hon var gift.

Varför förnekar hon att vi är gifta? Och varför har hon inte berättat för någon om oss?

• Svar på tråden Hon har förnekat att hon är gift med mig!
  • Anonym (Y)

Jag hör er alla. Jag känner mig otroligt sårad av detta. Nu har jag pratat med henne och hon gav inget svar jag är nöjd med. Det lät i stil med att "Varför måste jag berätta att jag är gift?"

Känner mig otroligt tillintetgjord av henne

• Anonym (Y)

Är inte det här med att lämna väldigt drastiskt?

• Anonym (Y)
    Hjelm skrev 2024-12-07 19:29:57 följande:

Låter otroligt konstigt. Men kanske jobbar hon på en arbetsplats där de inte riktigt brukar prata om sina privatliv och relationer? Sist hon nämnde något om det var hon kanske singel och sen har ämnet aldrig kommit på tal igen.

Det hade varit ett otänkbart scenario på mitt jobb, där vi är fyra pers som alla känner varandra väl.

Men på t.ex. min systers jobb, där de är tio gånger som många och hon knappt nånsin pratat med flera kollegor, skulle det kunna hända. Även om det är ovanligt.

Oavsett vilket förstår jag verkligen att det är en väldigt konstig situation och att du är sårad. 

På hennes arbetsplats jobbar det drygt 15 personer.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Em) skrev 2024-12-07 19:58:24 följande:

Ja det låter verkligen märkligt att de inte vet om att hon är gift. Men det låter även märkligt att du dyker upp på hennes jobb. Varför överraskade du henne inte efter jobbet? Har aldrig under mina 25 år i arbetslivet varit med om att någon gör på det sättet. 

Det är väl inte speciellt märkligt? Men om du ändå frågar så gick jag inte in till jobbet utan var utanför i bilen varpå den manliga kollegan jag berättade on kom och bjöd in mig till arbetsplatsen. Det var för övrigt i hissen på väg upp som han berättade att hon sagt att hon INTE var gift.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Privat) skrev 2024-12-07 20:07:17 följande:

En del människor håller sitt privatliv för sig själva och pratar inte om det med kollegor. Kan din fru kanske vara sådan?

Jo men hon är väldigt privat och hon är väldigt hemlighetsfull. Samtidigt måste jag säga att det kanske förklarar varför hon inte berättat om att hon är gift, om än det faktum att hon aldrig har på sig vår vigselring på fotob på sociala medier. Däremot förklarar det inte varför hon sagt helt öppet till en annan man att hon INTE är gift utan att hon är singel.
  • Anonym (Y)
    Studentpappa skrev 2024-12-07 20:14:12 följande:

Syns det inte på fingret att hon har en vigselring eller tar hon av sig den innan jobbet?

Tydligen inte... Jag vet inte om det beror på att hon inte älskar mig eller om hon bara vill hålla sitt privatliv hemligt.
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-12-07 20:24:40 följande:
    Att hon är privat på jobbet etc är en sak men att medvetet inte visa vigselringen på foton på hennes egna privata  sociala medier är för mig röd flagga. 
    Vem döljer hon det för att hon är gift? Vem bland hennes vänner får inte se att hon har vigselring ? 
    Hon är som sagt väldigt hemlighetsfull och diskret men jag tycker ändå att det här känns väl överdrivet.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Nja) skrev 2024-12-07 20:52:49 följande:
    Tycker du får fråga henne vidare då. Kanske hon sagt detta för mer en ett år sen. Denna kollega kanske antar att hon fortfarande är singel eftersom hon inte berättat att hon är gift.
    För ett år sen var vi förlovade. Jag fick uppfattningen att hon sagt detta relativt nyligen för när jag kom in på arbetsplatsen sa han till henne ungefär "du sa ju att du inte hade någon man" och detta efter att jag berättat att vi gifte oss i våras.
    Anonym (A) skrev 2024-12-07 20:55:15 följande:

Har du frågat henne om det?

Vi har pratat hela kvällen men hon verkar inte bry sig om mina känslor. 
  • Anonym (Y)

Uppdatering: försökte prata med min fru men hon tycker verkligen inte att hon gjorde några fel så igår fick jag nog och stack hemifrån och bor just nu hos min kompis. Hon har försökt ringa mig nu på morgonen men jag är för förbannad för att svara. Jag frågade henne igår om varför men hon svarade inte utan blev bara förbannad på mig för att jag "gör en så stor sak av det"! Totalt jävla respektlös!

Anonym (Oj) skrev 2024-12-08 09:58:10 följande:

Så du ringde inte din fru, utan du satt bara i bilen och väntade, också fick den här arbetskamraten syn på din bil och gick ner och bjöd in dig. Ändå visste han inte om din existens i förväg. 

Mycket märkligt. 

Men ni passar ihop du och din fru. Lika konstiga båda två. 

Okej... Varifrån har du fått att jag inte ringde min fru när jag var utanför? har jag sagt uttryckligen att jag inte ringde eller är det så att du dragit den slutsatsen helt själv?
  • Anonym (Y)
    Anonym (Oj) skrev 2024-12-08 11:51:01 följande:
    Då är det ju konstigt att hon inte gick ner till dig, eller hur?
    Jaså? Kan det inte vara så att hon var upptagen och skickade ner en annan eller är det totalt ologiskt för dig?
Svar på tråden Hon har förnekat att hon är gift med mig!