• Anonym (M)

Hon har förnekat att hon är gift med mig!

Jag är lite sådär att jag har ingen lust alls att berätta om mitt privatliv för arbetskamrater, de har inget med det att göra och jag har inget behov att visa upp nåt heller.

Nu skulle jag ju kanske inte direkt ljuga, men det finns de som är såna också. Min pappa tex kan dra en direkt lögn om någon frågar nåt som han tycker inte angår den personen.

• Anonym (M)
    Anonym (Y) skrev 2024-12-08 14:02:44 följande:
    Men varför ska man då gifta sig om man vill hålla det hemligt? Själva ritualen inkluderar ju att man sätter en ring på fingret för att visa upp att man är gift!

Men visst om hon känner att hon inte vill berötta för alla om detta, men varför säger hon inte bara det? Varför sitter hon och förminskar mina känslor?
    För juridiken, festen, man tycker det är romantiskt, finns nog många anledningar till att folk gifter sig. Gifta dig av anledningen att man vill visa upp sig på sitt arbete kanske det bara är du som gör.
  • Anonym (M)
    Anonym (Y) skrev 2024-12-08 14:02:44 följande:
    Men visst om hon känner att hon inte vill berötta för alla om detta, men varför säger hon inte bara det? Varför sitter hon och förminskar mina känslor?
    Hon tycker kanske inte det är någon big deal och fattar inte att det är det för dig. Och ärligt talat fattar inte jag varför du bryr dig om vad nån nobody på hennes jobb tror?
  • Anonym (M)
    Anonym (Y) skrev 2024-12-08 14:12:27 följande:
    Nej jag gifter mig inte för att visa upp det på arbetet, utan vad jag stör mig på är att hon Förnekat att hon var gift... Skulle du gjort det?
    Se mitt första inlägg för svar på den frågan
  • Anonym (M)
    Anonym (Y) skrev 2024-12-08 14:17:46 följande:
    Nej men för mig är det en big deal att hon förnekat att vi är gifta! Om du inte tycker det är det upp till dig, men väldigt många här inne håller med mig om att det är en stor sak
    Du sa ju precis att du inte gifte sig för att de på jobbet ska veta det, men nu är det plötsligt en big deal att de måste veta? Haha
  • Anonym (M)
    Anonym (Y) skrev 2024-12-08 14:22:37 följande:
    Sa jag? Citera när jag sa att jag gifte mig enbart för att hennes arbetskollegor ska veta det.
    Jag sa inte att du skrev enbart, så det kan jag givetvis inte citera
  • Anonym (M)
    Milimi skrev 2024-12-08 14:32:02 följande:
    Varför sitta och göra narr av honom? Fatta att han har det svårt just nu och visa lite jävla respekt!
    Han ger motstridiga besked i tråden, så det blir ganska absurt, och om han inte betedde sig så skitnödigt om vad någon nobody på hennes jobb trodde eller visste så kanske han inte skulle ha det så svårt
  • Anonym (M)
    Milimi skrev 2024-12-08 14:57:19 följande:
    mår man dåligt är det rätt naturligt att man är ambivalent. jag antar att du inte är gift för hade du varit det hade du fattat varför en normalt fungerande människa känner detta som ett svek
    Det är möjligt men nu är det TS som vill diskutera detta, och jag har försökt svara på vad han frågade, det är upp till honom att ge rimliga besked om han vill ha svar.
  • Anonym (M)
    Anonym (Y) skrev 2024-12-08 17:46:01 följande:
    Så varifrån tror du att jag gifte mig enbart för att hon ska skryta om det för sina arbetskamrater? Tror detta är ett praktexempel på "som man känner sig själv känner man andra"
    Jag skrev som sagt inte det.
  • Anonym (M)
    Mrs Moneybags skrev 2024-12-08 18:21:22 följande:

Fast det handlar ju inte om vad hennes arbetskamrater tror eller inte tror, det handlar ju om hans frus märkliga beteende. 

Hur mycket du än ifrågasätter TS så är det ett märkligt beteende att gå till jobbet utan ring och inte tala om att man har gift sig efter 4-5 år på jobbet. Det är respektlöst och tecken på att hon förmodligen haft en affär med någon på jobbet. 

Jag skulle bli så besviken och förstörd. 

Och det har jag försökt svara på, möjlig förklaring till hennes beteende, men det vill inte TS ta till sig, trots att det var just det han frågade efter.
Svar på tråden Hon har förnekat att hon är gift med mig!