Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

ozempic, bra för att gå ner i vikt?

Anonym (T) skrev 2024-12-10 16:17:20 följande:
    Det där lät ju märkligt, att det är irreversibelt. Menar du att om man förlorar muskelmassa när man går ner 30 kg med t.ex 5:2-dieten så kan man bygga upp musklerna igen med hjälp av styrketräning. Men om man förlorar muskelmassa när man går ner 30 kg med Wegovy så kan man aldrig bygga upp musklerna igen. Var har du hört det någonstans? 
    Problemet är kanske att det går för fort? Kroppen hänger inte med?
  • TvillingmammaVästgöte
    mammatill6 skrev 2024-12-08 17:49:27 följande:

Det bästa i längden är att lägg om kosten. Skippa dieter, det håller intr i längden. räkna kalorier, ät bra mat du kan äta mycket av och i slutändan är det endast din vilja som kan göra det

Jag tycker det viktigaste är att styrketräna så att man bygger muskler samtidigt som man tappar fett.
    Sen skall man fokusera på att äta mycket protein, så man kan bygga muskler.. Om man går ner med lågkalorikost förlorar man ofta mer muskelmassa än fettmassa. Särskilt om man inte styrketrönar. 

Konditionen skall man också träna. 

• TvillingmammaVästgöte

Om man som TS har svårt att gå kan man träna kondition på en motionscykel och eller roddmaskin. Styrketräning i maskin kan också de flesta klara av.
    Crossfit tycker jag är allra bästa träningen men det kräver nästan en hyfsat frisk kropp som fungerar någorlunda, tror jag. 

Svar på tråden ozempic, bra för att gå ner i vikt?