Vi talar olika språk om helg-planeringar
Till Lena: Han ställde in med mig innan kalaset. Typ 2 timmar innan kalaset...
Till Lena: Han ställde in med mig innan kalaset. Typ 2 timmar innan kalaset...
Ja det är just därför jag tänkte backa ganska tunga steg nu och låta han gottgöra mig på något sätt efter denna händelse.
Dvs låta han ta initiativ till kontakt och till hur träffen ska styras upp angående vart när och hur.
Alltid jag som gör sånt annars. Redan vart lite less på det sen start men än mer less på det blir man när det går bra att göra så mycket annat istället för att träffa mig som bokat.
Nej, jag vet att många av mina vänner och våra gemensamma bekanta där ute i stan ofta säger till mig att han borde skatta sig lycklig som har fått tag i mig.
Många tycker även att jag är för bra för honom, både utseende och personlighet. Något jag ibland kan bli lite generad över men jag tycker ju om honom jätte mycket.
Så det känns liksom inte som att han uppskattar det jag tillför tillslut för han får allt serverat av mig hela tiddn och jag har tendenser till att bli för snäll mot honom.
Men det är lite nog med det nu, dags för han att kliva fram mer om han fortsatt ska vara en del av mitt liv.
Tanken slog mig NU som först och det han glömt bort när vi istället snackade lite löst om att ses på måndag istället är att hans ex-fru fyller år imorgon. Dom har firat varandras födelsedagar sen 3 år tillbaka även som frånskilda. Undrar om han har tänkt på det nu när han själv kommit med förslag om måndag i affekt när jag blev besviken på att han ställde in med kort varsel igår?
Det tror inte jag att han hade i tankarna då vilket betyder att han återigen säkert kommer behöva ställa in träffen med mig efter jobbet pga han ska vara med på plats och fira henne. Alternativt kommer han då komma med ursäkten att han fortfarande känner sig hängig och därför skjuter på oss framåt återigen. Isåfall blir det riktigt pinsamt för honom. Återstår att se, men jag ska inte förekomma honom somsagt om måndag.
Han har sån respekt för henne som jag skrivit tidigare, nästan lite rädd i många fall tror jag.
Men barnen vet ju om att jag finns med i bilden och vi hittar på saker ihop ibland när dom är hos son pappa så tror inte dom är i en relation?
Dom pratade inte med varandra på knappt 2 år efter deras infekterade uppbrott och nu sen 3 år tillbaka kan dom kommunicera och umgås.
Men jag blir bara less på att han återigen inte tänker efter om detta med måndag nu.
Han sa till mig senast i telefon igår när jag blev besviken att ' vi ses på måndag så har vi det trevligt och mysigt då istället, det blir bra ' .
Sååååå att hoppas han skäms om han återigen ställer in. Å andra sidan blir jag förvånad om han inte ska fira henne. Eller var det det dom samtidigt gjorde igår men det har jag svårt att tro...
Borde dom inte blivit ett par vid detta laget och hittat tillbaka till varandra om dom firat födelsedagar gemensamt i 3 års tid nu?
Om det blir så att han återigen ställer in imorgon fast det är han som kom med nytt förslag av måndag - att han ställer in pga han skyller på att han fortfarande är hängig eller att han ska fira sin ex-fru och är ärlig med det.....Visst ska jag egentligen bara skita i att ge respons då?
Nu är jag trött på att vara den förstående och snälla och tillmötesgående som man bara kan skjuta upp hela tiden.
Så får han undra med min tystnad vart jag tog vägen och hur jag mår i det hela.
Okej men om han nu absolut inte är intresserad varför bokade han självmant in en staycation med mig för en vecka sen (den som inte blev av igår.) Det var liksom inte mitt förslag. Och varför bjöd han in mig till frukost och morgonkaffe igårmorse om han planerar att inte fortsätta träffa mig?
Och varför kommer han med nytt förslag på att ses under kommande vecka som tex måndag om han inte vill ha med mig att göra?
Jag känner nog han bättre än dig och den här mannen är den mest brutalt ärliga människan jag träffat så om han inte vill eller tycker lika om något säger han det rakt ut bara utan att tänka på något. Om han INTE VILLE träffa mig så hade han sagt det, tro mig.
Men vi är olika, jag är super principfast med planer och tider, han är inte som jag där och är mer spontan av sig. Inget är rätt eller fel men jag märker att det är en krock och gjort sen ett tag tillbaka.
Och nej vissa av er försöker framstå som att jag inte har någon förståelse för barnets bästa och hans prioriteringar men jag kräver inte mycket, det jag kräver är att man kan hålla det man bokar och att det inte bara ska ligga på en person att se till vilken tid och plats man ska infinna sig på.
Om man ens kan kalla detta krav....
Ja jag såg bokningen då jag fick en kopia på mail.