Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

BÄSTA staden/byn i Småland att flytta till?

Växjö. Så många olika platser man kan välja att köra till därifrån, en bra utgångspunkt. Kanske för jag själv är härifrån. Men vadå. Det är svårt att bli uttråkad. 

Kalmar, Ronneby, Karlshamn, Karlskrona, Sölvesborg, Halmstad, Jönköping, osv. Om man skulle bli uttråkad och vilja åka till annan stad. Allt inom hyfsat nära avstånd. 

Det enda negativa tycker jag är att Växjö börjar bli större och större. Är man på Grand Samarkands köpcentrum på lönehelgerna så är det översvämmat med folk. Långa bilköer. så var det ju inte förr. Men troligtvis  så är det väl så i de flesta städer. 

Mycket restauranger och trevlig stad helt enkelt, det finns det mesta. 

• Anonym (J)

Jag själv är ifrån Tingsryd mer exakt. Finns rätt mycket kul här. Börjes med billig fika, fin sjö längs med hela byn, två gymnasieskolor, badhus, två gym, pizzerior, kinamat, hockey, hästsport, fotboll, osv. Lite lagom stort. Nära till flera andra städer, 4 mil till Växjö, 4 mil till Ronneby och Karlshamn, 6 mil till Karlskrona. 4 mil till Emmaboda. 10 mil till Kalmar. Kul avstånd. 4 mil till Älmhult (ikea). 

Är uppvuxen 1 mil härifrån från början. Trivs bra. 

Svar på tråden BÄSTA staden/byn i Småland att flytta till?