• Anonym (Monkybrain)

Intresset bara dog över en natt?!

ALLTSÅ.
    Jag är så förvirrad. Jag har pratat med en kille i ca 2 månader, vi klickade direkt på alla plan. Vi har svårt att ses ofta då vi båda har barn och lyckas även jobba om varandra, SÅKLART. Men har ändå lyckats pricka in så att vi setts några gånger, sex inkluderat. Inget konstigt alla efter detta heller.

Förens för några dagar sedan, då intresset bara dog, han är helt sjukt tystlåten, POFF. Från ena dagen till den andra liksom. Vi har ju inte förpliktat oss mellan varandra, han skriver säkert med andra osv. 

Men nått värdigt avslut eller förklaring till hans passitivitet känns ju angeläget, kan man tycka?

Så nu ska jag faktiskt ta MITT ansvar och fråga honom rakt ut på ett schysst sätt: Vad händer?!

Tänkte uppdatera er här för dom som vill hur vår konversation går, tycker det är lite klent med historier om vad som sägs och hur samtalet gick tillväga och vad resultatet blev.

Who's withh me?! :D

• Svar på tråden Intresset bara dog över en natt?!
  • Anonym (intressant)
    Anonym (anny) skrev 2024-12-06 09:29:57 följande:
    En del män, ja.

(Mannen) har inte fel i sitt inlägg.

Har man bara träffat någon i några veckor, bara hunnit träffas några få gånger, haft sex så kan man inte räkna med någon djupare kontakt. 

Det är en ytlig kontakt utan några strings attached. Man har ju full rätt att känna att nej, den här personen var inget för mig. Vi klickar inte. Och så går man vidare till någon annan i sin cirkel av trevliga damer. 
    Man har full rätt att känna nej personen var inget för mig, även om man INTE haft sex tidigt. Det är en ytlig kontakt i början.
  • Anonym (anny)
    Anonym (intressant) skrev 2024-12-06 10:13:54 följande:
    Man har full rätt att känna nej personen var inget för mig, även om man INTE haft sex tidigt. Det är en ytlig kontakt i början.
    Självklart. Det är underförstått.
  • Anonym (intressant)
    Anonym (anny) skrev 2024-12-06 10:16:34 följande:
    Självklart. Det är underförstått.
    Så det gör alltså ingen skillnad alls för om man är seriös eller ej, eller vad du nu menade
  • Anonym (Suck)
    Anonym (anny) skrev 2024-12-06 09:29:57 följande:
    En del män, ja.

(Mannen) har inte fel i sitt inlägg.

Har man bara träffat någon i några veckor, bara hunnit träffas några få gånger, haft sex så kan man inte räkna med någon djupare kontakt. 

Det är en ytlig kontakt utan några strings attached. Man har ju full rätt att känna att nej, den här personen var inget för mig. Vi klickar inte. Och så går man vidare till någon annan i sin cirkel av trevliga damer. 
    Och återigen, om en man är seriöst intresserad så kan man ha sex tidigt utan att förstöra något.
  • Tecum
    Anonym (Suck) skrev 2024-12-06 11:33:38 följande:
    Och återigen, om en man är seriöst intresserad så kan man ha sex tidigt utan att förstöra något.
    Jag vill rentav påstå att om hon inte vill ha sex tidigt utgår jag från att hon INTE är seriöst intresserad!
    Jag är bara ett tidsfördriv i väntan på något bättre.
  • Anonym (Monkybrain)

Underbara diskussioner, tänk vad alla tycker olika. Sex tidigt spelar väl ingen roll? Det är väl personliga åsikter eller inprintat skitsnack från gamla "traditioner" som får oss att tycka så? Tappar man intresset så tappar man intresset, oavsett sex eller inte. Då har man liksom inte bara klickat..?

• Anonym (Monkybrain)

NÅVÄL! åter till The main topic som tråden handlar om.

Jag sa iallafall lite lättsamt att jag tycker det är trist att vi inte ses oftare (en gång varannan vecka typ, så det har aldrig varit en intensiv period förutom att vi skrivit till varandra mycket)

Varpå han svarar att han sitter och kollar på sitt schema och undrar hur han ska få ihop livet överhuvudtaget. Jobb varannan helg och unge varannan helg, och mycket jobb överlag. Han skrev också att han är inställd på att byta jobb just pga detta.

Då är jag en pusher som tycker att det finns fler dagar i veckan man skulle kunna lösa det på. 😂 vilket han håller med om, men han har typ sitt barn varje dag/kväll han är ledig från jobb, så det finns inte super mycket utrymme ändå.

Och sen dog det. Haha! Så kan de vara 💁🏼?♀️ och även fast jag inte fick ett tydligt svar är det ändå på någotvis ett svar. Livet går vidare! Vi får se om det blir en fortsättning följer efter ej, troligtvis inte, synd på så bra konversationer och ett bra ligg 💁🏼?♀️

• Tecum
    Anonym (Monkybrain) skrev 2024-12-06 15:53:58 följande:

Underbara diskussioner, tänk vad alla tycker olika. Sex tidigt spelar väl ingen roll? Det är väl personliga åsikter eller inprintat skitsnack från gamla "traditioner" som får oss att tycka så? Tappar man intresset så tappar man intresset, oavsett sex eller inte. Då har man liksom inte bara klickat..?

Vilken bra sammanfattning både av tråden och livet! Hoppas du skriver mer på FL oavsett hur det går med killen.
  • Anonym (Monkybrain)
    Tecum skrev 2024-12-06 16:17:37 följande:
    Vilken bra sammanfattning både av tråden och livet! Hoppas du skriver mer på FL oavsett hur det går med killen.
    Absolut! Ska försöka hålla tråden vid liv 😂

Hur skulle du tolka det han skrev? Nu blir ju såklart svårtolkat med tanke på att jag bara sammanfattat vår dialog, och det blir svårt att få en helhet såklart.

Min spontana tanke är att han dissade mig på ett snirkligt snyggt vis,typ, haha. 
  • Tecum
    Anonym (Monkybrain) skrev 2024-12-06 16:58:20 följande:
    Absolut! Ska försöka hålla tråden vid liv 😂

Hur skulle du tolka det han skrev? Nu blir ju såklart svårtolkat med tanke på att jag bara sammanfattat vår dialog, och det blir svårt att få en helhet såklart.

Min spontana tanke är att han dissade mig på ett snirkligt snyggt vis,typ, haha. 
    Ja det är den första tolkningen. Men han kan vara i en svacka då han inte orkar engagera sig i dig heller. Det är bara att vänta och se, han har bollen nu.

Du gjorde rätt som hörde av dig till honom!
  • Anonym (cute)

Inte en kvalificerad tolkning men väl en gissning.

När någon (man eller kvinna) plötsligt slutar höra av sig efter att tidigare har varit engagerad, utan att något särskilt har hänt (typ bråk eller jobbig diskussion), och dessutom relativt tidigt i förhållandet/dejtingen, kan man fundera över om personen börjat skriva med någon annan som det fått ett större intresse för. Alla är inte sådana men vissa är ju det. Men som sagt, bara en gissning. 

• Anonym (Monkybrain)

Ja hörrni, det får tiden utvisa. Om det är en svacka eller om han skriver med nån annan.
    Oavsett VAD är läget accepterat och livet går vidare liksom, plain and simple. Så får vi se om det blir någon fortsättning eller ej

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Suck) skrev 2024-12-06 07:04:34 följande:
    Män som är seriösa klarar av att ha sex tidigt utan att tappa intresset.
    Problemet är att mannen vid det laget kanske främst har ett sexuellt intresse. Han har ännu inte hunnit bygga upp ett romantiskt intresse.
  • Anonym (Hm)

Nu vet jag inte om det verkligen är så men jag var tillsammans med en tjej för många år sedan som hade borderline och detta var exakt så som hon gjorde. Kan han helt enkelt ha borderline?

• Anonym (Men du…)

Han har ett barn varannan helg och jobb varannan . Hade du stått ut med det i längden? Jag hade aldrig gjort det. Jag hade inte ens gått in i en sån relation. 

• Anonym (Monkybrain)
    Anonym (Men du?) skrev 2024-12-07 06:15:47 följande:

Han har ett barn varannan helg och jobb varannan . Hade du stått ut med det i längden? Jag hade aldrig gjort det. Jag hade inte ens gått in i en sån relation. 

Jag påstod det faktiskt under ett av samtalen vi hade, att det lnte är hållbart i längden.
    Men han verkar också vara inställd på att byta jobb också pga detta, han inser väl att det inte funkar att ha jobb/barn varannan helg oavsett vem han träffar.
  • Anonym (Monkybrain)
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-07 04:54:05 följande:

Nu vet jag inte om det verkligen är så men jag var tillsammans med en tjej för många år sedan som hade borderline och detta var exakt så som hon gjorde. Kan han helt enkelt ha borderline?

Jag har mycket svårt att tro att han har borderline, han har inte alls den viben...
    Han är väl bara en fuckboy helt enkelt, om man får ställa den diagnosen 😂 som han dock inte heller utstrålade egentligen...

Jag får helt enkelt försöka lita på det han har sagt gällande jobb och barn, men jag tackade för mig där kan man säga. Mitt intresse dog också när man inte ens försöker hitta sin tid😂 (eller prioritera/dela tid med andra tjejer, vad vet jag!)
  • Anonym (intressant)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-12-07 00:33:04 följande:
    Problemet är att mannen vid det laget kanske främst har ett sexuellt intresse. Han har ännu inte hunnit bygga upp ett romantiskt intresse.
    Om det stämmer så vill väl mannen med sitt sexuella intresse fortsätta med sexet då medans det romantiska intresset ev. kommer med tiden
Svar på tråden Intresset bara dog över en natt?!