Inlägg från: Anonym (Mama) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mama)

Han vägrar prata med oss

Lång historia kort. Dottern i tidiga tonåren fick ett sånt där dnatest för släktforskning och enligt det är hennes pappa inte hennes pappa, utan nån annan... och han vägrar lyssna på något och vägrar ens prata med någon av oss. Jag säger gång på gång att testet måste visa fel, men han har flyttat in hos en kompis och svarar som sagt inte.

Någon med råd? Snälla någon?

• Svar på tråden Han vägrar prata med oss
  • Anonym (Mama)
    Anonym (Titti) skrev 2024-12-05 11:47:33 följande:

Går han med på att göra ett riktigt faderskapstest?

Han säger att det här är som ett faderskapstest, så det inte behövs.
  • Anonym (Mama)

Om det funnits någon annan skulle jag väl försökt förhindra testet? Det gjorde jag inte.

• Anonym (Mama)

Alltså snälla, det ÄR hans barn!

• Anonym (Mama)
    Anonym (K) skrev 2024-12-05 22:27:22 följande:
    Jaså...? Varför visar DNA-testet fel då? Har dottern testat sig exakt mot hans DNA eller hur gick det till?
    Nej, den matchade mot någon annan som gjort.
  • Anonym (Mama)
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-06 13:45:26 följande:

Ja man kan absolut tvingas till ett faderskapstest, vägrar han blir han hämtad av polisen.

Min pappa fick förresten nyss reda på att han har en okänd kusin genom att kusinen och andra släktingar till pappa hade använt sånt där DNA-test, tydligen hade pappas farfar en okänd son som han fick innan han gifte sig med pappas farmor. Förstår däremot inte exakt hur de kan få reda på att pappan inte är pappa om inte han har gjort ett sånt test? 

Står det alltså på hemsidan att en annan helt okänd man är pappa? 

Ja det gör det. Jag vet inte något annat än det än, om pappan inte hör av sig under helgen kommer jag kontakta soc på måndag.
  • Anonym (Mama)
    Anonym (hej) skrev 2024-12-06 12:11:09 följande:

Snälla TS; gör en kort historia lång i stället... Du har fått en massa bra svar med följdfrågor, kan du inte svara på dom i stället för att bara skriva en mening?

Annars luktar det trolltråd om det här :/

Vad är det du vill veta? Jag har inte så mycket mer att berätta än alla mindre vackra ord han kallade mig, resten är bara ett kaos.
Svar på tråden Han vägrar prata med oss