Inlägg från: Anonym (Titti) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Titti)

Han vägrar prata med oss

Går han med på att göra ett riktigt faderskapstest?

• Anonym (Titti)
    Anonym (Mama) skrev 2024-12-05 11:48:41 följande:
    Han säger att det här är som ett faderskapstest, så det inte behövs.
    Vad säger företaget som gjorde analysen? Marknadsför de sig som att deras resultat är helt säkra eller finns några finstilta brasklappar i villkoren? Har du kontaktat dem och berättat hur fel det blivit?
  • Anonym (Titti)
    Anonym (K) skrev 2024-12-05 21:22:56 följande:
    Han vägrar prata med ossI hans ögon är det ju inte hans barn. Nästa steg för honom är väl att ta reda på hur man avsäger sig faderskapet.

Vad ska familjerätten göra tänkte du...? Ts kan inte tvinga honom till varken riktigt test eller att vara förälder.
    Ska han avsäga sig faderskapet, utan att göra ett riktigt faderskapstest, finns det två alternativ.

1. Han skiljer sig från TS och hon gifter om sig. Då kan de göra en närståendeadoption där hennes nya äkta hälft adopterar dottern.

2. Han och TS beslutar gemensamt att adoptera bort dottern till andra föräldrar. 

Fast alternativ 2 är det oerhört tveksamt om det skulle gå att driva igenom i praktiken. Och alternativ 1 lär kräva att både frun, nya partnern och dottern är med på noterna.
  • Anonym (Titti)
    Anonym (Mama) skrev 2024-12-06 14:23:12 följande:
    Vad är det du vill veta? Jag har inte så mycket mer att berätta än alla mindre vackra ord han kallade mig, resten är bara ett kaos.
    Har du kontaktat företaget och ifrågasatt testresultatet?

Har du läst på deras sajt om de skriver något om hur pass exakta testen är?

Gjorde du och pappan också dna-test eller bara dottern? 
  • Anonym (Titti)
    Anonym (Mama) skrev 2024-12-06 14:21:30 följande:
    Ja det gör det. Jag vet inte något annat än det än, om pappan inte hör av sig under helgen kommer jag kontakta soc på måndag.
    Det låter klokt. Jag hoppas verkligen att det löser sig fort!
  • Anonym (Titti)
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-06 16:21:52 följande:
    Vi alla vill veta vem i din mans släkt som hade lämnat in DNA på samma företag. Är det en av hans släktingar som lämnat in, och som ni nu fått reda på inte är biologisk släkt med er dotter? Det är i den ändan ni får börja nysta!!!
    Ring dina svärföräldrar eller någon annan i den släkten och berätta vad som hänt, och om det kan vara så att någon i släkten är adopterad, har en "okänd" pappa, kan ha blivit bortbytt, el dyl.
    Din man kan också skicka in till samma företag om han vill, eller så kan ni göra en riktig kontroll. (som någon länkat till)
    TS har redan svarat att dottern fått en matchning med någon som analysföretaget påstår är hennes biologiska pappa. 
  • Anonym (Titti)
    Anonym (SläktDNA) skrev 2024-12-10 21:26:54 följande:
    Nu är ju släktforskartesterna faktiskt på riktigt och tillförlitliga till 100%. MEN det kan hända upptäcker saker som är både vanliga och ovanliga ex okända syskon (pappan skulle rent tekniskt ha en enäggstvilling inte vet om), att man är chimär och har 2 DNA uppsättningar osv. 

Tack vare släktforskings-DNA löstes exempelvis dubbelmorden i Linköping. 

TS har fortfarande inte svarat på om
    1) pappan gjort testet 
    2) vilket företag testet ör gjort hos
    3 hur stora träffarna är. 

Så länge inte TS skriver något om det så kan ingen egentligen yttra sig om rätt eller fel eftersom vi inte vet mer än det TS skrivit hittills. 
    TS har skrivit att det blivit en träff på en man som, enligt företaget, är den biologiska pappan. Och som inte är TS man.

Men jag håller med om att hon inte är sådär jättebra på att redovisa vad som har hänt.
  • Anonym (Titti)
    mammatill6 skrev 2024-12-10 21:43:32 följande:
    Nä dåligt med information. De har väl inte ens tipsat fadern?
    Topsat, menar du? Nej, det verkar ju inte så. Det är ju det första han borde gjort, istället för att bara dra.
Svar på tråden Han vägrar prata med oss