Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Frisör kräver pengar trots sjukt barn

Anonym (Di) skrev 2024-12-05 14:48:26 följande:
    Ingen frisör tar 6000 kr för att färga håret. Jag arbetar på en salong på Ö-malm i Sthlm och vi tar inte ens hälften av den summan för att färga ett långt, tjockt hår. Du har blivit rejält lurad låter det som, eller så hittar du på. 
    Oj, det stämmer dessvärre inte! Det finns många frisörer som tar rundliga summor för slingor och färgning och ska hon dessutom sätta in löshår för 15000 kronor (det lär vara en massiv mängd med hår) så tillkommer ju den summan också för själva insättningen. 

Som bärare av afrohår vet jag att vissa betalar sjuka summor för att se fina ut, även om jag aldrig skulle betala sådana summor själv.

Det jag undrar över är varför det går bra att pumpa och pappa tar hand om barnet när du sitter i frisörstolen, men inte när barnet är i Uppsala TS? Det låter ju lite märkligt. Men jag hoppas du slipper betala. Som tur är för er verkar du ha råd ändå! 
  • Mrs Moneybags

Kollar nu på min hårsalongs hemsida och ser att hårförlängning med indiskt tempelhår (det finaste äkta håret) kostar 7700 kronor inklusive håret, så det bör vara guldtrådar du har köpt TS! Skrattande

Själv ryser jag vid tanken på att bära någon annans hår på mitt huvud, men där är vi alla olika. 

Anonym (Wtf?) skrev 2024-12-05 15:49:12 följande:

15000 för hårförlängning? Snacka om att bli snuvad på pengarna. Finns inget hår som är så snyggt att det är värt en sådan summa för något som måste bytas ut efter några månader. Och vaddå sätta om varje månad? Så fort växer väl inget hår att det är nödvändigt. Max varannan månad?

Har man ett högprofilerat jobb i rampljuset kan det vara en investering att se toppfixad ut hela tiden. Det finns de som lever på att se bra ut. Då ingår löshår och andra regelbundna behandlingar.
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Guckosko) skrev 2024-12-05 16:33:48 följande:
    Ts har en 3,5 månaders bebis och är nog inte i något rampljus för närvarande.
    Nej, det har du säkert rätt i.

Men om man är känd kan man vilja se fixad ut jämt, eftersom man rör sig på stan och folk är tyvärr snabba att döma om man ser det minsta nedgången ut. 

Nu har jag ju ingen aning om vad Ts har för jobb eller något annat. Men jag ville bara förklara att vissa människor har ett behov av att se stylade ut 24/7. 
Svar på tråden Frisör kräver pengar trots sjukt barn