Frisör kräver pengar trots sjukt barn
Jag bokade en tid hos frisören för ca 1-1,5 månad sen. Några dagar innan besöket så ombokar frisören mitt besök en vecka framåt.
Efter lunch dagen innan besöket börjar min dotter (3,5 månad) bli hängning. På natten får hon feber som inte går ner trots alvedon. Efter samtal med 1177 som tyckte att hennes andning inte lät bra och pga febern som inte går ner rekommenderas vi att åka till barnakuten.
Vi åker hemifrån mot barnakuten 01.00. 02.00 meddelar jag frisören att vi är på barnakuten och kommer därför inte kunna komma på mitt besök som är 8.30 i Stockholm (vi bor i Uppsala).
Jag frågar om det går att omboka vilket hon absolut inte kunde och meddelade att det suger men sånna är reglerna och att hon skickar en faktura på 6000kr.
Dels kan jag inte lämna min ammande bebis när hon är sjuk. Hade hon varit frisk hade hon kunnat hänga med sin pappa i 3 timmar. Men också visste jag inte hur länge vi skulle bli kvar på akuten, hur allvarligt sjuk hon var osv.
Jag bokade mitt besök för 28/11 men hade egentligen önskat ett besök närmre julafton. Men det fanns inte en enda tid, när hon ombokade mig fanns det däremot tid.
Är det bara jag som tycker att det nästan inte är humant?
Jag har själv jobbat inom skönhetsbransche men då hade jag - läkarintyg/bevis på sjukdom/vård = omboka/avboka utan kostnad.
Vad ska man göra nu? Tacka och bocka för en faktura på 6 tusen och betala samma summa för ett nytt besök?