Inlägg från: Anonym (Faktiskt erfarenhet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Faktiskt erfarenhet)

Vem har mest erfarenhet av vara i ett förhållande?

Du får lägga ihop tiden för förhållanden, för den med flera korta förhållanden, då har du svaret.

Erfarenhet är inte samma sak som att veta bäst, eller ha tagit lärdom av erfarenheterna. Men nu är det just erfarenhet som TS frågar efter, ingenting annat.

Mrs Moneybags skrev 2024-12-05 15:49:48 följande:

Jag röstar på B.

Att lyckas hålla ihop en relation i 20 år är (oftast) ett tecken på en viss mognad och ger dig väldigt bra och djupa erfarenheter av en långvarig relation. 

Att ha många korta förhållanden som aldrig går vidare till att bli seriösa känns inte som att det är på samma nivå.

Vad har det med erfarenhet att göra? Ts frågade inte vem som är mest mogen eller har klarat av förhållandet bäst. Erfarenhet kan man ha mest av även om man trots den är en loser.
    Mrs Moneybags skrev 2024-12-05 16:18:08 följande:
    För mig ger det betydligt mer erfarenhet att ha en långvarig relation med allt vad det innebär. Om man aldrig kommer över ett visst stadium i sina korta relationer så har man missat en stor del av det som kan ske inom en relation. Man har liksom aldrig kommit till vissa stadier. Det är som att gå i lågstadiet om och om igen. 

En lång relation är på en helt annan nivå och har ett helt annat djup. 

Det är min åsikt och det var ju det TS frågade efter. 
    Vilka stadier anser du att den med korta förhållanden missat? Vad som du nu räknar som kort.
    Mrs Moneybags skrev 2024-12-06 09:36:43 följande:
    Jag ser det som ett minus att inte ha haft en enda långvarig relation när man är lite äldre. En 45-åring som har haft ett 20-årigt förhållande har mer insikt om relationer än någon som har haft flera korta och aldrig någon långvarig stadig relation.

Det är bara min åsikt, jag förstår att du inte delar den och det är helt okej! 

När jag frågar efter relationsråd så frågar jag hellre någon som har ett långvarigt förhållande bakom sig istället för någon som har korta förbindelser.

Samma sak med pengar, jag frågar inte någon som är pank eller har gått i konkurs om pengaråd. 
    Svårt att veta om jag delar din åsikt när du inte riktigt svarar på frågan
Svar på tråden Vem har mest erfarenhet av vara i ett förhållande?