• Anonym (Små figurer i papp)

Tillsammans med en man som inte kommer?

Hej
    Skulle du kunna tänka dig att leva i ett förhållande med en man som inte kommer när ni har sex? Att ert sex mer inriktar sig på att du får orgasmer och njuiter och att han njuter av att du njuter. Men själv kommer han inte. Han kanske kommer via egen onani men inte när han har sex med dig. 

Jag tänker att det omvända är ju inte så ovanligt.

Kan du som kvinna tänka dig att leva i en sådan relation?

• Svar på tråden Tillsammans med en man som inte kommer?
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Varför) skrev 2024-12-05 19:43:54 följande:

Varför förutsätter ni att en man alltid kan komma och det måste vara något fel om han inte gör???

Det finns män som har svårt att få orgasm utan att det är något fel, porrskadad eller you name it. Inte lika många som kvinnor men det finns. 

Snacka om ojämlikhet för människors problem baserat på kön. 

Handlar om bilden på män. Vi ska vara på ett visst sätt. Och fyller vi inte nått av punkterna så är vi inte man nog. Kvinnor kan dumpa en man för små saker. Medans män lär sig leva med kvinnan som den är o gör vi inte det så blir det ett jävla liv om att vi är petiga osv
  • Anonym (sweet dreams)
    Anonym (Kille) skrev 2024-12-05 13:02:23 följande:
    Tävla mot? Vi män tävlar ganska mycket emot era sexleksaker. Vi kan aldrig ge samma njutning som en satisfyer, eller en rabbit. Sen förväntar ni er att vi ska ge er orgasm när ni vant er med sån extrem njutning som dessa leksaker kan ge er
    Jag har aldrig köpt några monsterleksaker just av den anledningen.

Det känns inte fair mot männen, men jag har ganska lätt att komma å andra sidan och alla kvinnor har inte det.
  • Anonym (M)

Definitivt :) Jag träffar en sådan man nu och han kommer nästan aldrig, inte ens en på tjugo gånger skulle jag säga, och det är taget i underkant.

• Anonym (En på miljonen)

Min man har bara kommit med mig 1 gång under snart 1 år. Han kommer själv vid onani. jag förstår varför men det känns väldigt tråkigt och det tar (trots min förstående) på min självkänsla. Generellt så har han inte heller lika stor lust som jag. Saknar åtrå, passion och att känna en annans starka längtan efter min kropp. Känner mig oattraktiv och okvinnlig. Men älskar honom?.

• felicityporter

Jag har varit i en nästan 10-årig lång relation med en sådan man. Det är verkligen inte roligt! Det känns oerhört osexigt och  man känner sig mer som en bästa kompis än kärlekspartner. Aldrig mer!

• Anonym (Små figurer i papp)

Hur tänker ni när det verkar vara så skevt när det gäller synen på män som inte kommer kontra kvinnor som inte kommer.

Män skall ju acceptera och leva med att kvinnan kanske inte kommer under sex. Man skall inte ta åt sig utan istället förstå att det är så hon fungerar och så är det inget mer med det. 

Men när det gäller det omvända så är det tydligen (för de flesta kvinnor) helt otänkbart att acceptera liknande situation. Då känner sig kvinnan oattraktiv. Det osexigt. Man känner sig som en kompis.

Men skall inte mannen få känna likadant? Tydligen inte.

Jämställdhet mellan könen gäller i vissa frågor. Inte i alla. 

• Överste Senap
    Anonym (Små figurer i papp) skrev 2024-12-06 08:51:44 följande:

Hur tänker ni när det verkar vara så skevt när det gäller synen på män som inte kommer kontra kvinnor som inte kommer.

Män skall ju acceptera och leva med att kvinnan kanske inte kommer under sex. Man skall inte ta åt sig utan istället förstå att det är så hon fungerar och så är det inget mer med det. 

Men när det gäller det omvända så är det tydligen (för de flesta kvinnor) helt otänkbart att acceptera liknande situation. Då känner sig kvinnan oattraktiv. Det osexigt. Man känner sig som en kompis.

Men skall inte mannen få känna likadant? Tydligen inte.

Jämställdhet mellan könen gäller i vissa frågor. Inte i alla. 

Vad hindrar att mannen dumpar kvinnan om han inte är nöjd med sexet med henne? Är det viktigt för honom att hon kommer så får han väl ta ställning till om han vill fortsätta eller inte.  
  • Anonym (Varför)
    Överste Senap skrev 2024-12-06 09:35:24 följande:
    Vad hindrar att mannen dumpar kvinnan om han inte är nöjd med sexet med henne? Är det viktigt för honom att hon kommer så får han väl ta ställning till om han vill fortsätta eller inte.  
    Det som hindrar är rädslan för ett drev av kvinnor som stämplar honom som misogyn, dålig älskare, dålig man osv. 
  • Anonym (P)
    Anonym (Varför) skrev 2024-12-06 11:49:30 följande:
    Det som hindrar är rädslan för ett drev av kvinnor som stämplar honom som misogyn, dålig älskare, dålig man osv. 
    Hur får kvinnorna reda på varför mannen väljer att dumpa henne?
  • Anonym (Varför)
    Anonym (P) skrev 2024-12-06 11:54:39 följande:
    Hur får kvinnorna reda på varför mannen väljer att dumpa henne?
    Hon lär prata i sin vänkrets om hur en man dumpade henne bara för att hon inte kunde komma eftersom det är en så uppseendeväckande anledning.
Svar på tråden Tillsammans med en man som inte kommer?