• Anonym (Små figurer i papp)

Tillsammans med en man som inte kommer?

Hej
    Skulle du kunna tänka dig att leva i ett förhållande med en man som inte kommer när ni har sex? Att ert sex mer inriktar sig på att du får orgasmer och njuiter och att han njuter av att du njuter. Men själv kommer han inte. Han kanske kommer via egen onani men inte när han har sex med dig. 

Jag tänker att det omvända är ju inte så ovanligt.

Kan du som kvinna tänka dig att leva i en sådan relation?

• Svar på tråden Tillsammans med en man som inte kommer?
  • Anonym (BengtBengt)

Jag har svårt att låta bli att jobba på tills jag kommer. Hon kan komma efter tio minuter, jag kan få hålla på i en timme. Jag skulle gärna vilja kunna släppa kravet på orgasm. När man fått orgasm blir man slut och trött och vill inte börja om, inte i min +60-ålder i alla fall.

Men om det inte går för mig så vill jag gärna börja om igen efter en stund, och då kan hon ha tröttnat.

Fast i helgen hade vi sex en timme, sen åt vi frukost, sen gick vi och la oss igen och jag kunde komma.

• Anonym (Kille)
    Anonym (.) skrev 2024-12-05 11:03:33 följande:

Jag ser flera tänkbara fel hos en man som inte kan nå klimax med sin flickvän men däremot lyckas på egen hand. Han kan ex. vara porrskadad och enbart gå igång på lågbegåvade plastbimbosar och såna trashbrudar vill då inte jag behöva tävla mot.
    Kan själv enbart tänka mig att vara med män som föredrar naturliga kvinnokroppar och inte fula, manipulerade dito, fulla med giftiga fillers och plast. 

Ett annat skäl kan vara att han egentligen är hebefil eller pedofil och därför inte kan gå igång på vuxna kvinnor i den mån att klimax nås. Också någon helt otänkbar att ingå relation med.

Finns också en risk att han är garderobsgay och inte vågar komma ut utan hellre väljer att leva i en livslögn. 

Tävla mot? Vi män tävlar ganska mycket emot era sexleksaker. Vi kan aldrig ge samma njutning som en satisfyer, eller en rabbit. Sen förväntar ni er att vi ska ge er orgasm när ni vant er med sån extrem njutning som dessa leksaker kan ge er
    Anonym (.) skrev 2024-12-05 11:03:33 följande:

Jag ser flera tänkbara fel hos en man som inte kan nå klimax med sin flickvän men däremot lyckas på egen hand. Han kan ex. vara porrskadad och enbart gå igång på lågbegåvade plastbimbosar och såna trashbrudar vill då inte jag behöva tävla mot.
    Kan själv enbart tänka mig att vara med män som föredrar naturliga kvinnokroppar och inte fula, manipulerade dito, fulla med giftiga fillers och plast. 

Ett annat skäl kan vara att han egentligen är hebefil eller pedofil och därför inte kan gå igång på vuxna kvinnor i den mån att klimax nås. Också någon helt otänkbar att ingå relation med.

Finns också en risk att han är garderobsgay och inte vågar komma ut utan hellre väljer att leva i en livslögn. 

Och du resonerar likadant när situationen är omvänd? Alltså att kvinnan inte kommer under sex med en man så är hon porrskadad eller bara går igång på lågbegåvade plasthunkar osv osv? Eller att hon är garderobslesbisk, pedofil osv.

Med tanke på att flera kvinnor redan nu antyder att dom skulle vara negativa till scenariot...vad menar ni är skillnaden när det är mannen som inte kommer jämfört med att det är kvinnan som inte kommer?

Det brukar ju heta att man inte kan kräva att en kvinna skall komma under sex. Att man som man skall vara förstående och inte ta det som kritik osv osv osv.

• Anonym (Kille)
    Anonym (Små figurer i papp) skrev 2024-12-05 13:23:20 följande:

Med tanke på att flera kvinnor redan nu antyder att dom skulle vara negativa till scenariot...vad menar ni är skillnaden när det är mannen som inte kommer jämfört med att det är kvinnan som inte kommer?

Det brukar ju heta att man inte kan kräva att en kvinna skall komma under sex. Att man som man skall vara förstående och inte ta det som kritik osv osv osv.

Handlar nog om den där manligheten. Kvinnor har en ganska skev bild på män där den ska ha björnmuskler. Stor kuk och ska kaskadspy ur den stora kuken
  • Anonym (a)
    Anonym (Små figurer i papp) skrev 2024-12-05 13:23:20 följande:

Du har fortfarande inte förtydligat om det är pga svårigheter eller pga någon fix kink

Anonym (a) skrev 2024-12-05 16:26:56 följande:
    Du har fortfarande inte förtydligat om det är pga svårigheter eller pga någon fix kink
    Spelar det någon roll egentligen?

Men ok. 

Jag tror att i fallet som ligger närmast mig så är det nog rätt lika för den aktuella mannen som för många av de kvinnor som inte kommer (oftast). Han kan få orgasm men det krävs rätt mycket tid och ansträngning. Från henne men främst från honom.

Han upplever att resultatet inte motsvarar ansträngningen. Hans orgasm är inte så skön så att det ursäktar jobbet att ta sig över kanten. Han vet att hon helst vill att han kommer samtidigt med henne. Han upplever att hennes orgasm(-er) är fler, längre och mer intensiva. Och därmed mer intressanta och eggande. Så han har gärna sex med henne och tar oftast initiativet men det är hon som kommer. Inte han. 

Han har kanske t.om berättat att han i yngre år kom lätt och snabbt. Kanske tom för snabbt. Så mycket av hans sexuella erfarenheter i yngre år handlade om att bromsa, stoppa och kontrollera sin egen njutning och istället lära sig hur han får tjejen att njuta och till slut komma. De flesta kvinnor han har mött har kanske också ofta haft en resa som varit spegelvänd. Hon har i regel inte kommit men de killar hon haft sex med kom snabbt och lätt. För snabbt. Hon han inte med.

Så nu efter några år så börjar hon lära hur hon själv fungerar. Hon är mer utforskande och tar för sig. Kan t.om ställa krav. Hon möter här en man som är på väg åt rakt motsatt håll. Hennes sexuella resa, och njutning, gror och växer. Den ges näring. Hans sexuella resa kanske också växer på ett sätt, men inte hans direkta fysiska njutning. För den hålls i chack. 

Sen behöver vi inte blanda in möjliga referenser till samhället i övrigt och den ofta spridda bilden av kvinnlig sexualitet kontra manlig sexualitet. Den ena är spännande och uppmuntras. Den andra...not so much. 

Så..så här skulle en bakgrund kunna se ut till varför det här mönstret utspelar sig i ett förhållande. 
  • Anonym (T)

Skulle absolut kunna leva i en sån relation. Jag är en sån partner och hade avskytt att ha någon som tjatar om orgasmer hit och dit. Jag älskar sex ändå.

• Anonym (I)
    Anonym (Små figurer i papp) skrev 2024-12-05 17:09:21 följande:
    Spelar det någon roll egentligen?

Men ok. 

Jag tror att i fallet som ligger närmast mig så är det nog rätt lika för den aktuella mannen som för många av de kvinnor som inte kommer (oftast). Han kan få orgasm men det krävs rätt mycket tid och ansträngning. Från henne men främst från honom.

Han upplever att resultatet inte motsvarar ansträngningen. Hans orgasm är inte så skön så att det ursäktar jobbet att ta sig över kanten. Han vet att hon helst vill att han kommer samtidigt med henne. Han upplever att hennes orgasm(-er) är fler, längre och mer intensiva. Och därmed mer intressanta och eggande. Så han har gärna sex med henne och tar oftast initiativet men det är hon som kommer. Inte han. 

Han har kanske t.om berättat att han i yngre år kom lätt och snabbt. Kanske tom för snabbt. Så mycket av hans sexuella erfarenheter i yngre år handlade om att bromsa, stoppa och kontrollera sin egen njutning och istället lära sig hur han får tjejen att njuta och till slut komma. De flesta kvinnor han har mött har kanske också ofta haft en resa som varit spegelvänd. Hon har i regel inte kommit men de killar hon haft sex med kom snabbt och lätt. För snabbt. Hon han inte med.

Så nu efter några år så börjar hon lära hur hon själv fungerar. Hon är mer utforskande och tar för sig. Kan t.om ställa krav. Hon möter här en man som är på väg åt rakt motsatt håll. Hennes sexuella resa, och njutning, gror och växer. Den ges näring. Hans sexuella resa kanske också växer på ett sätt, men inte hans direkta fysiska njutning. För den hålls i chack. 

Sen behöver vi inte blanda in möjliga referenser till samhället i övrigt och den ofta spridda bilden av kvinnlig sexualitet kontra manlig sexualitet. Den ena är spännande och uppmuntras. Den andra...not so much. 

Så..så här skulle en bakgrund kunna se ut till varför det här mönstret utspelar sig i ett förhållande. 
    Ja det är en j-a skillnad. Kinken skulle jag ha svårt för men inte att han ofrivilligt hade svårt att komma om han njuter ändå.
  • Anonym (Varför)

Varför förutsätter ni att en man alltid kan komma och det måste vara något fel om han inte gör???

Det finns män som har svårt att få orgasm utan att det är något fel, porrskadad eller you name it. Inte lika många som kvinnor men det finns. 

Snacka om ojämlikhet för människors problem baserat på kön. 

Svar på tråden Tillsammans med en man som inte kommer?