Inlägg från: Anonym (Fördomar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fördomar)

ångest över socialarbetare

Inte fånig, men fördömande!! Tänk om folk skulle säga att du inte klarar av att sköta ditt jobb bara för att du var på en blöt fest i bikini....

• Anonym (Fördomar)

Och varför blockar du henne inte på sociala medier...? Då slipper du se henne.

• Anonym (Fördomar)
    Anonym (vidbränd) skrev 2024-12-04 22:26:41 följande:
    Jag har svårt att formulera mig, det är en del av min sjukdom just nu, men jag tvivlar inte på hennes kompetens. Jag oroar mig för mina egna reaktioner, påträngande tankar, ångest mm. Jag är inte professionell hjälptagare. jag har otroligt mycket ångest runt att inte vara starrk och klara mig själv.

Jag hamnar lätt i negativa spiraler och stressmoment gör mitt mående värre.
    Jag skulle vara otroligt obekväm om situationen var omvänd, vilket också är en del av min ångest. Hur obekväm jag skulle vara ifall rollerna var omvända. Jag som soc-tant hade tackat nej till denna person som klient pga för många kontaktytor.
    Med andra ord - du behöver hennes hjälp.

Mm, men nu är det så att du inte är soc-tant och du har ingen aning om hennes tankar så släpp det där "om jag vore henne", det leder ingenvart.

Gå på mötet. Gå på minst tre. Bestäm dig efter det.
  • Anonym (Fördomar)
    Anonym (vidbränd) skrev 2024-12-04 22:39:50 följande:
    Tre möten. Det känns väldigt oöverkomligt. 
    Jag har tidigare haft kontakt med soc gällande ett av mina barn (med NPF diagnoser) och det ledde bara till månader av stress och merarbete till ingen nytta. De kunde bekosta avlastning om vi hittade personerna själva. Vi sökte hjälp för att vi saknade avlastning = det fanns inga personer... Det har gjort att min soc-tröskel är väldigt hög.
    Tre gånger är för att det tar ett tag att veta om man funkar ihop eller inte. Om ni bor i en så liten håla kanske du inte har så många personer att välja på sedan, så frågan är om du vill försöka få hjälp eller om du ska låta ångesten styra.
  • Anonym (Fördomar)
    Anonym (Fnf) skrev 2024-12-05 08:22:05 följande:

Byt person du har kontakt med 

De har ju inte ens träffats.... Man kan väl ge människan en chans? Särskilt som ts inte har så många att välja mellan.
Svar på tråden ångest över socialarbetare