Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Råd kring ibs önskas

Jag fick rådet att tänka på det som en hink, det går oftast bra det Mesta.. Tills den är full, då kan den svämma över av lite vad som helst. 

I början ska man i princip utesluta allt och därefter stoppa Tillbaka en sak i taget för att kunna ta reda på vad det är. 
    Men tyvärr är det ju också så att måendet i övrigt kan påverka, så det är inte helt lätt. 

Jag reagerar ofta ganska snabbt om det är något dåligt, men har förstått att det kan variera.

• Anonym (T)
    Sussies skrev 2024-12-05 12:12:31 följande:

Tusen tack för svar! Det är lite så jag upplevt att det varit, jag kan äta allt men äter jag både macka till frukost, pasta till lunch o sen fika på em så spårar det. Men nu plötsligt funkar knappt ingenting sen några veckor tillbaka. Men du menar att det kan påverkas o bli värre av typ stress? Eller att min hink är full, o därför funkar inget. Har du tips på vad man gör då? Typ tar bort allt under en period??

Jag menar att det kan bli värre av stress, ångest osv. Ditt mående i övrigt helt Enkelt. 

För övrigt så är det bra att röra på dig mycket, det kan den också bli bättre av.. 

Ja, jag tog i princip bort allt under några veckor. Fick hjälp av dietist.

Svar på tråden Råd kring ibs önskas