• Lönnsirap

Orimligt med ansvar pga hans vägran?

Som maka/vän anhörig är man på intet sätt bunden till att underlätta för den andre att vara knepig. Det låter dessutom som att det blir orimliga jobb för dig och andra i det hela.

Hade någon (av rimlig anledning) sökt min makes nummer hade de fått det omedelbart. Likaså hade jag tagit mig friheten att fylla i det till skolan, utifrån att man som vårdnadshavare förväntas kunna företräda sina barn.

Tyvärr är det ju så att man själv behöver bli lite knepig om människan man lever av faktiskt är det. 

• Lönnsirap
    Anonym (Trötter) skrev 2024-12-05 15:22:12 följande:
    Du har säkert rätt i det sista. Men jag har svårt för att vara knepig. Jag vill lösa situationen snabbt och enkelt. Det är helt obegripligt för mig hur man kan tvinga biblioteket att skicka frankerat brev, istället för att lämna ett mobilnummer och få ett sms till exempel. 
    Jag fattar det, och säkert han också, därav att du "plötsligt" sitter med detta i ditt knä.

Naturligtvis blir det knepigt när ni använder/behöver digitala tjänster,/teknik vid inköp, skalskydd, skola och kultur i vardagen och han tycker att det är rimligt som förälder att göra detta via ombud. 

Jag tänker att du behöver justera och anpassa dig till att du på vissa sätt faktiskt lever med en tämligen knepig människa. Och då får du försöka lösa det både på kort och lång sikt.
Svar på tråden Orimligt med ansvar pga hans vägran?