• Anonym (J)

Orimligt med ansvar pga hans vägran?

Har en killkompis som vill vara anonym på nätet. Han litar inte på internet. Läser på och påstår att Microsoft och Google har koll på alla användare vilket har gjort att han inte använder Windows längre osv. 

Det började med att han inte ville ha sitt namn uppe på nätet. Så han använde ett fejknamn. Därefter tog han bort sin profilbild. Sedan tog han bort hela kontot. Nu är han inte medlem någonstans mer än på de vissa sidor som är säkra enligt honom (sidor som jag inte ens hört talas om överhuvudtaget och som ingen mer än möjligtvis vissa datanissar hänger på). Knappt så att han skriver ett SMS heller för det litar han inte heller på. 

Han använder bara ett enda program för kommunikation och tvingar sina vänner använda detta för att han inte litar på det. Försöker påtala för alla om hur farligt internet är. 

Det är inte nåt sånt här liknande bakom? Skeptisk till att ge ut nummer eller så.

• Anonym (J)
    Anonym (Trötter) skrev 2024-12-04 14:44:56 följande:
    Det är bara en principsak han har fått för sig. Det kan låta futtigt, men det är tröttsamt.

Jo, det blir så klart ett problem så fort barnen blir gamla nog att ha egen swish. Då blir ju jag ensamt ansvarig. Jag hoppas verkligen att det inte är nåt som sätter sig hos dem.

Säkert? 

Jag försökte påtala för min killkompis att hans beteende var lite överdrivet men han nekade direkt. Ingen insikt överhuvudtaget.

Svar på tråden Orimligt med ansvar pga hans vägran?