Anonym (Trötter) skrev 2024-12-06 11:08:03 följande:
Snälla människa, jag vill ha en förändring. Jag måste bara hitta ett sätt som fungerar för mig. Råden i inlägget jag citerade var bra, jag tar dem till mig och konstaterade också att vederbörande säkert hade rätt i vad som skrevs. Vad begär du? Att jag ska lösa problemet på fem minuter? Det är en lång relation med barn som inte ska hamna i kläm för mycket. Det är väl självklart att jag vill fundera på hur jag ska göra!
Fast du har haft lång tid på dig, detta inträffade ju inte förra månaden precis.
Det har ju gått så här långt för att du hela tiden ställer upp utan att blinka. Varför sade du inte ifrån från början, varför låter du honom behandla dig och barnen så här?
Nej, ni lever inte jämlikt, tvärtom. Han utnyttjar dig och du låter honom göra det. Frågan är bara varför du inte sagt ifrån på riktigt och slutat curla honom? Vad har han för hållhake på dig, och vad hemskt skulle hända om du inte hjälper honom, att skorna kostar lite mer?
Detta handlar ju inte bara om att han lägger över ansvar på dig, detta handlar ju om att han behandlar dig respektlöst, han utnyttjar dig. Vad säger andra om hans beteende eller är detta något ni håller för er själva, eftersom ni vet att det inte är ett sunt beteende?