Inlägg från: Anonym (Buhu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Buhu)

Förskola ställer in luciafirande

Tänk vad små problem faktiskt har i sina liv, när de kan sitta och vara kränkta och upprörda över en sådan här skitsak. 

Sen är väl det "viktiga" i det här, om man vill hålla fast vid traditioner, att de firar lucia. Inte om föräldrarna får vara där eller inte. På mitt barns förskola så firar de lucia genom att barnen på storbarnsavdelningen går luciatåg och sjunger för barnen på småbarnsavdelningen, alltså utan oss föräldrar. Perfekt tycker jag. Barnen får fira, utan all press av att sjunga framför alla föräldrar och ännu bätttre; utan risken att behöva känna känslan när ens förälder/föräldrar inte kan närvara. 

• Anonym (Buhu)
    Anonym (en_pappa) skrev 2024-12-05 21:08:39 följande:
    Har fyra unga vuxna döttrar. Jag tänker mig att det är bra att de utsätts för sånt som kan vara lite jobbigt för i den processen växer de som människor. Ska vi i alla lägen ha silkesvantarna på? Det kan knappast vara ett trauma som sitter i hela livet och om det är så kan väl det barnet hanteras på annat sätt?
    Undra egentligen vilka som blivit hanterade med silkeshandkar egentligen. Tydligen så har inte föräldrarna till dagens barn lärt sig hantera motgångar utan att bli kränkta och gråta ut om så hemska företeelser som att inte få se sina barn gå luciatåg.

Om det enda bekymret man har i sitt liv är vare sig man ser sitt barn gå luciatåg på förskolan eller inte så är man rätt lyckligt lottad i sitt liv. Det är ju en sådan pissgrej att vara upprörd över. 
Svar på tråden Förskola ställer in luciafirande