Inlägg från: Anonym (Vanligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vanligt)

Otrogen

Älskar du honom och du känner att han är mannen i ditt liv? Känner han lika för dig? Är er kärlek djup och ömsesidig?
    Du behöver ge dig själv en ärlig chans att komma över det och att du får må bra igen.
    Ni båda förtjänar att komma över det och gå vidare stärkta i er relation.

Det är ganska vanligt, eller t o m mycket vanligt, att någon typ av otrohet inträffar i en långvariga relationer.
    De flesta klarar av det och relationen fortsätter, många par klarar att gå stärkta ur en sådan kris eller liknande kriser, om man reder ut dem tillsammans.

Se till att ta hjälp med samtalsterapi.
    En bra terapeut kan hjälpa dig, kan hjälpa er båda, kan hjälpa er relation, att gå vidare, förhoppningsvis att gå vidare på ett bättre sätt och med en starkare kärlek i er relation än den var innan.

Alla bra terapeuter är vana vid att hjälpa er skapa verktyg för er att gå vidare.
    Det du och ni går igenom är ett mycket vanligt problem och det finns massor av bra verktyg och lösningar.

Om er kärlek är stark så finns alla förutsättningar för er att gå vidare på ett utmärkt sätt.
    Många före er har klarat detta på ett bra sätt.
    Jag och vi har gjort det. Flera par vi känner har gjort det.
    Ni kan också göra det.

Lycka till!

• Anonym (Vanligt)
    Anonym (Sårad) skrev 2024-12-06 20:25:27 följande:
    Jag älskar honom massor! Om vi bortser från otroheten så är han definitivt mannen i mitt liv. Vi är överens om det mesta, både vad gäller värderingar och vad gäller barnen osv. Vad är en djup kärlek? Det känns som jag blivit lite förvirrad i och med det här sveket. Kan det vara djup och äkta kärlek när ens partner väljer att såra en såhär för den tillfälliga frestelsen? Jag vet inte. 
    Med hjälp av en bra och kunnig terapeut så kommer du få hjälp att veta.
    Jag är övertygad att du kommer kunna få hjälp finna svaren på dina frågeställningar.

Den du älskar har svikit dig.
    Det är något som är mycket svårt att greppa och att känslomässigt förhålla sig till. Självfallet är det omöjligt för en själv att ha vana och kunskap gällande en sådan sak.

Jag tycker det är mycket viktigt att kunna skilja på sak och person. Och för mig är det givet att man kan behöva stöd och hjälp i hur man ska kunna göra detta.
    Den handlingen han ha begått mot dig representerar verkligen inte djup och äkta kärlek.
    Men den handlingen måste absolut inte innebära att han som person inte älskar dig djupt och äkta.

Eftersom du älskar honom massor så tycker jag att du bör söka hjälp i att finna ut hur du och ni ska gå vidare, oavsett om ni ska gå vidare tillsammans eller gå skilda vägar.
    Om han också älskar dig massor så vore det synd att låta allt gå förlorat livslångt pga av en handling (även om det är en mycket dålig handling han har begått mot dig).

Som sagt, jag och vi har gått igenom detta. Nu mer än tio år sedan händelsen så lever vi ett utmärkt liv med djup och äkta ömsesidig kärlek. Bättre och starkare än innan vi gick igenom det.
    Och vi är säkra på att tack vare de insikter och erfarenheter vi fick så har vi en bättre relation än många andra par.
Svar på tråden Otrogen