Anonym (Ledsen) skrev 2024-12-04 17:36:36 följande:
Ja du ts!
Jättesvårt att veta!
Jag var otrogen i ett förhållande och har aldrig haft så mycket ånger i mitt liv...
Det var på fyllan precis som din man och jag var rätt så less på min relation just då och vi hade det inte jättebra just då.
Hur var er relation när det hände?
Jag skulle aldrig göra om det igen mot någon ny och gjorde det inte emot henne igen heller!
Vårt förhållande tog inte slut pga otroheten utan vi fortsatte i samma mönster som innan och det var därför jag lämnade till slut.
Kände att jag drogs emot andra igen och sa det till henne innan det va för sent...
Vidrigaste jag gjort mot någon annan människa men hon förstod sa hon pga hur dåligt det var just då. (Jag förstår inte att hon kunde förlåta mig faktiskt)
Detta sitter fortfarande i mig och har skadat mig en del då jag har svårt för tilltro till andra numera eftersom jag är rädd för att de ska göra samma misstag som jag gjorde. Inte mer än rätt att jag får ha med mig detta!
Förstår verkligen att du har svårt att lita på din man!
Med all rätt! Men hur ångerfull är han och visar han liksom att det verkligen är dig han vill vara med?
Respekterar han dig och berättar om tex jobbiga situationer eller om någon flirtat med han eller liknande eller känner du att han håller undan saker för dig?
Allt måste vara väldigt öppet ifrån hans sida för att du nånsin ska kunna känna tilltro igen.
Jag har kompisar som förlåtit otrohet och antingen så blir det bättre på flera plan mellan dom efteråt eller så tar det slut efter ett tag eftersom det skadat grunden i förhållandet såpass illa och antingen klarar de inte av känslan och tron att partnern ska "hämnas" och de blir svartsjuka fastän det är de som gjorde felet.
Eller så kommer inte den andra parten över det faktum att de var otrogen mot dom och förhållandet tar slut.
Tack för att du delar med dig. Jag förstår att det är tufft även för den som bedragit, så jag känner mig inte längre arg på samma sätt som innan. Men den där tryggheten jag kände innan är borta. Jag känner mig inte så speciell längre heller, tänker ibland när vi har sex på om det ens är något personligt mellan oss eller om han bara vill få ut det eller vad man ska säga.
Angående om han håller undan saker från mig så vet jag ju inte det. Jag är inte den som snokar eller ställer en massa frågor, det kan nog ibland resultera i att jag sluter mig, för att frågorna finns där, men jag vill inte ta upp dom.