Inlägg från: Anonym (Mannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mannen)

Förälskad i en annan man

Jag kan tillägga att jag har inga tankar på att vara otrogen så länge jag och sambon ännu är ett par. 
    Men otrohet idag är ju mer än bara vara fysisk. Utan sånt som skadar relationen och som man inte kan berätta för sin partner. Kan du berätta vad som händer mellan dig och din kollega för din partner? Om inte så kanske du redan är otrogen. Åtminstone så länge din partner inte är okej med det så är du otrogen om du underhåller dina känslor till din kollega. Exempelvis träffar honom för icke arbetsrelaterade saker.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Förälskad morsa) skrev 2024-12-05 21:51:10 följande:

Jag har tagit till mig era åsikter och försökt ta avstånd både mentalt och emotionellt. Det var just detta jag ville höra att jag inte är riktigt klok 😇 Eftersom han också har en oskyldig flickvän som jag inte vill såra har jag kommit fram till att jag inte vill vara delaktig till allt drama som skulle uppstå ifall vi skulle gå vidare. Jag vet inte riktigt vad han är/var ute efter för i nyktert tillstånd är han inte alls den typen som hoppar i säng med vem som helst (och nej jag är inte så naiv gällande det här).

Skall gå vidare med det verkliga problemet, dvs. mitt och sambons förhållande. Allt det här har samtidigt öppnat ögonen för mig att kanske det bara är dags att ge upp. Även om jag varit emotionellt otrogen, som ni tyckte, är sambon inte helt oskyldig han heller och har inte sett eller uppskattat mig på väldigt länge. Samtidigt kan jag inte tänka mig ett liv utan honom, vi har trots allt levt ihop väldigt länge så skall ge det lite tid ännu....

Prata med din sambo om dina behov. Många partners vet inte om den andres behov. Gå till familjerådgivningen eller liknande. 
Svar på tråden Förälskad i en annan man