• Anonym (Förälskad morsa)

Förälskad i en annan man

Jag är en 33 årig 3 barns morsa som lever i ett rätt så normalt slentrian-förhållande. Allt var normalt även om vi föräldrar mest lever ihop för barnens skull, fram till för en månad sedan. Var på en fest hos en kompis utan sambon och en av gästerna som var en bekant från jobbet stötte lite på mig. Han kom väldigt nära på dansgolvet och ville lägga handen på min höft. Efteråt gav han några långa kramar som jag till en början tänkte var pga för många öl och tänkte det mest som en kompisvänlig kram. Efter ett tag stirrade han mig djupt i ögonen och hade jag inte avbrutit kramen hade det garanterat blivit en kyss. Den blicken han gav mig gjorde mig störtförälskad! Inget mer hände den natten och jag gick hem. Innan jag gick sade han att han vill snacka med mig senare. Följande dag försökte jag att inte tänka så mycket på det men kommer på mig själv att tänka på honom och fantisera hela tiden och han är det enda som kretsar runt i mitt huvud. Jag och sambon har varit ett par i 12, snart 13 år, och aldrig har jag upplevt detta tidigare. Träffade även killen på jobbet igår och vi satt i samma bord och även om det låter hur klyschigt som helst, möttes våra blickar och vi såg varandra djupt i ögonen flera gånger och länge. Samtidigt njuter jag lite av detta flirtande. Jag tror även min självkänsla stigit med åldern för att hålla så där lång ögonkontakt hade jag aldrig klarat tidigare utan att vända bort blicken. 

Jag får honom inte bort från mina tankar. Jag har flertal gånger velat skriva till honom om han fortfarande vill snacka om det han ville snacka om då men samtidigt är jag rädd det kan tolkas som desperat och att det är fel mot min sambo. Har även dåligt samvete mot mina barn. 

Den här killen är 30 år, dvs 3 år yngre, inga barn, festar ännu en del, och ja så råkar han ju också ha flickvän. Men han har sagt han vill ha barn snart (hans flickvän vill inte alls ha barn så kanske en orsak det krisar mellan dem) så kanske han är redo att leva lite lugnare. Jag är helt säker på att han är intresserad av mig och tror inte han bara vill ligga, han är inte en sådan typ. Jag är rädd ifall det skulle bli något mer, att vill han verkligen ha mig plus 3 barn i åldrarna 5-10 år på köpet. 

Jag kan tillägga att jag har inga tankar på att vara otrogen så länge jag och sambon ännu är ett par. 

Kan någon snälla ge något råd. Behöver inte allt för mycket kritik och skäll. Jag är välmedveten om att jag börjar vara ute på farligt vatten. 

Tack och förlåt för långt inlägg men skönt att få skriva av sig.

• Svar på tråden Förälskad i en annan man
  • Anonym (F)

Båda två misstrivs i vardera relation. Det är lätt att tro att man är kär då. Eller så är han faktiskt bara ute efter att ligga vad han än säger.

Dags att lämna din sambo. Och dina barn har ingenting med detta att göra så det dåliga samvetet kan du släppa. Men du behöver lämna sambon för varje dag som går gör du fel mot honom, och det dåliga samvetet ska du isf bara ha.

• Anonym (Qj aj)

Du är verkligen naiv TS. 

Du har målat upp en fantasi. Sansa dig. Den här killen är verkligen inte så magisk som du föreställer dig. 

Det blir ett hårt fall när du inser att jo han ville faktiskt bara ligga. 

• Anonym (Rid ut stormen)

Gör inget överilat. Det är nyhetens behag, kanske en förälskelse som kommer gå över. Och sen då, vad har ni då gemensamt? Om jag var du så skulle jag tänka igenom detta ett par varv till innan. 

• Hjelm

Snälla, ha is i magen nu. Han går bakom ryggen på sin flickvän just nu och skulle alldeles säkert göra det även mot dig en dag om ni blev tillsammans. Du är bara tidsfördriv för att han är missnöjd i sin relation - precis som att du är så attraherad av honom just nu för att din relation är tråkig för tillfället. 

Tack för era kloka svar. Jag är inte dum, jag förstår ju att jag kanske är mer kär i själva känslan än i honom. 
    Han känns som en person man kan prata länge med och ha djupa diskussioner och som ser en. Men jag vet ju också att det här är egenskaper jag saknar hos min sambo..... 

Jag ska försöka ta mitt förnuft till fånga. Just nu känner jag mig mest bara dum och fånig som ens tänker tanken på att gå vidare med honom men jag vet att imorgon då jag ser honom igen kommer allt vara som bortblåst och jag dreglar över honom. Får bara se till att skärpa mig. 

• Anonym (F)

Och du är helt ok med hur svekfullt du beter dig mot din sambo i allt det här?

• Anonym (Göran.)

En enkel regel. 

En bra person (man) visar inget intresse av en gift kvinna.
    Du är förmodligen ett äventyr för honom. 

lägg ner innan det blir något du ångrar. 

Anonym (F) skrev 2024-12-03 20:55:09 följande:

Och du är helt ok med hur svekfullt du beter dig mot din sambo i allt det här?

Jag har dåligt samvete, det är ingen tvekan om det. Samtidigt så tänker jag att om det inte blir mer än så här med lite långa blickar, så kanske det inte är så farligt. Ja jag vet att han skulle bli både arg och besviken om jag skulle berätta vad som händer i mitt huvud just nu. Vet inte heller hur länge jag och sambon håller ihop, han föreslog senast idag att kanske vi bara borde ge upp det här förhållande. Men nej, det rättfärdigar ju ändå inget. 
  • KimLinnefeldt

Förälskelsen kan slå ner som en blixt. Visst är det härligt om man lever i slentrian att plötsligen blir uppmärksammad för den kvinna/man man faktiskt är. Det kan kännas som att alla blommor slår ut i din rabatt.

Skulle föreslå att du njuter av att kunna bli förälskad, njuter av att han SER dig. Och avvaktar i åtminstone sex månader innan du eventuellt agerar.

• Ascendere

Normalt att känna så men såklart inte OK att agera på det so du gjort när man är i en relation.
    Gör slut om du vill flörta och ligga runt. 

• Ascendere
    KimLinnefeldt skrev 2024-12-05 12:51:43 följande:

Förälskelsen kan slå ner som en blixt. Visst är det härligt om man lever i slentrian att plötsligen blir uppmärksammad för den kvinna/man man faktiskt är. Det kan kännas som att alla blommor slår ut i din rabatt.

Skulle föreslå att du njuter av att kunna bli förälskad, njuter av att han SER dig. Och avvaktar i åtminstone sex månader innan du eventuellt agerar.

Han "SER" henne inte mer än hennes sambo, det är bara det att han inte legat med henne än så spänningen och attraktionen är starkare. 
  • Anonym (J)

Du är ju redan otrogen, emotionellt. 

• Räkan77

Undvik honom så mycket som möjligt. Träna hårt för att distrahera dig. Gör roliga saker med familjen. Känn efter om några månader hur det känns. 

Kanske kan det här fungera som ett wake up call att det är dags att blåsa liv i er parrelation så den inte bara går på slentrian. Just nu när du är i värsta förälskelse fasen är det kanske inte möjligt. Men om någon månad när det förhoppningsvis har lagt sig så är det kanske dags att testa om din relation kan börja ge dig mer. Kan ju också visa sig att det inte finns mer, men då har du ju iaf gjort ett försök.

Jag har tagit till mig era åsikter och försökt ta avstånd både mentalt och emotionellt. Det var just detta jag ville höra att jag inte är riktigt klok 😇 Eftersom han också har en oskyldig flickvän som jag inte vill såra har jag kommit fram till att jag inte vill vara delaktig till allt drama som skulle uppstå ifall vi skulle gå vidare. Jag vet inte riktigt vad han är/var ute efter för i nyktert tillstånd är han inte alls den typen som hoppar i säng med vem som helst (och nej jag är inte så naiv gällande det här).

Skall gå vidare med det verkliga problemet, dvs. mitt och sambons förhållande. Allt det här har samtidigt öppnat ögonen för mig att kanske det bara är dags att ge upp. Även om jag varit emotionellt otrogen, som ni tyckte, är sambon inte helt oskyldig han heller och har inte sett eller uppskattat mig på väldigt länge. Samtidigt kan jag inte tänka mig ett liv utan honom, vi har trots allt levt ihop väldigt länge så skall ge det lite tid ännu....

• Anonym (Mannen)

Jag kan tillägga att jag har inga tankar på att vara otrogen så länge jag och sambon ännu är ett par. 
    Men otrohet idag är ju mer än bara vara fysisk. Utan sånt som skadar relationen och som man inte kan berätta för sin partner. Kan du berätta vad som händer mellan dig och din kollega för din partner? Om inte så kanske du redan är otrogen. Åtminstone så länge din partner inte är okej med det så är du otrogen om du underhåller dina känslor till din kollega. Exempelvis träffar honom för icke arbetsrelaterade saker.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Förälskad morsa) skrev 2024-12-05 21:51:10 följande:

Jag har tagit till mig era åsikter och försökt ta avstånd både mentalt och emotionellt. Det var just detta jag ville höra att jag inte är riktigt klok 😇 Eftersom han också har en oskyldig flickvän som jag inte vill såra har jag kommit fram till att jag inte vill vara delaktig till allt drama som skulle uppstå ifall vi skulle gå vidare. Jag vet inte riktigt vad han är/var ute efter för i nyktert tillstånd är han inte alls den typen som hoppar i säng med vem som helst (och nej jag är inte så naiv gällande det här).

Skall gå vidare med det verkliga problemet, dvs. mitt och sambons förhållande. Allt det här har samtidigt öppnat ögonen för mig att kanske det bara är dags att ge upp. Även om jag varit emotionellt otrogen, som ni tyckte, är sambon inte helt oskyldig han heller och har inte sett eller uppskattat mig på väldigt länge. Samtidigt kan jag inte tänka mig ett liv utan honom, vi har trots allt levt ihop väldigt länge så skall ge det lite tid ännu....

Prata med din sambo om dina behov. Många partners vet inte om den andres behov. Gå till familjerådgivningen eller liknande. 
Svar på tråden Förälskad i en annan man