Förälskad i en annan man
Jag är en 33 årig 3 barns morsa som lever i ett rätt så normalt slentrian-förhållande. Allt var normalt även om vi föräldrar mest lever ihop för barnens skull, fram till för en månad sedan. Var på en fest hos en kompis utan sambon och en av gästerna som var en bekant från jobbet stötte lite på mig. Han kom väldigt nära på dansgolvet och ville lägga handen på min höft. Efteråt gav han några långa kramar som jag till en början tänkte var pga för många öl och tänkte det mest som en kompisvänlig kram. Efter ett tag stirrade han mig djupt i ögonen och hade jag inte avbrutit kramen hade det garanterat blivit en kyss. Den blicken han gav mig gjorde mig störtförälskad! Inget mer hände den natten och jag gick hem. Innan jag gick sade han att han vill snacka med mig senare. Följande dag försökte jag att inte tänka så mycket på det men kommer på mig själv att tänka på honom och fantisera hela tiden och han är det enda som kretsar runt i mitt huvud. Jag och sambon har varit ett par i 12, snart 13 år, och aldrig har jag upplevt detta tidigare. Träffade även killen på jobbet igår och vi satt i samma bord och även om det låter hur klyschigt som helst, möttes våra blickar och vi såg varandra djupt i ögonen flera gånger och länge. Samtidigt njuter jag lite av detta flirtande. Jag tror även min självkänsla stigit med åldern för att hålla så där lång ögonkontakt hade jag aldrig klarat tidigare utan att vända bort blicken.
Jag får honom inte bort från mina tankar. Jag har flertal gånger velat skriva till honom om han fortfarande vill snacka om det han ville snacka om då men samtidigt är jag rädd det kan tolkas som desperat och att det är fel mot min sambo. Har även dåligt samvete mot mina barn.
Den här killen är 30 år, dvs 3 år yngre, inga barn, festar ännu en del, och ja så råkar han ju också ha flickvän. Men han har sagt han vill ha barn snart (hans flickvän vill inte alls ha barn så kanske en orsak det krisar mellan dem) så kanske han är redo att leva lite lugnare. Jag är helt säker på att han är intresserad av mig och tror inte han bara vill ligga, han är inte en sådan typ. Jag är rädd ifall det skulle bli något mer, att vill han verkligen ha mig plus 3 barn i åldrarna 5-10 år på köpet.
Jag kan tillägga att jag har inga tankar på att vara otrogen så länge jag och sambon ännu är ett par.
Kan någon snälla ge något råd. Behöver inte allt för mycket kritik och skäll. Jag är välmedveten om att jag börjar vara ute på farligt vatten.
Tack och förlåt för långt inlägg men skönt att få skriva av sig.