• Anonym (A)

Har fått Alimemazin, någon här som testat?

Jag har rätt extrema sömnsvårigheter av olika skäl. Jag har använt Propavan  under en tid men det fungerar inte längre för mig. 

Tidigare har jag tagit Imovane och Stilnoct  men tycker att de är rätt läskiga. Om jag inte gick och la mig i exakt rätt tid kunde jag gå blackouts.

Dessutom blev jag stressad när de började ta slut eftersom jag omöjligt kunde sova utan dem efter ett tag. Det var ett helvete att sluta också. 

Så det är inget alternativ utan jag ville ha något som inte är beroendeframkallande och då fick jag Alimemazin i flytande form. 

Jag har läst om att man kan vara helt sänkt dagen efter och läkaren varnade mig för det. 

Jag blir inte sänkt av Propavan så tror ni jag blir det av det här?

Det verkar ju väldigt individuellt men jag tänkte testa en lägre dos tidigt på kvällen för att försöka undvika det, 

Vad har ni för erfarenheter? 

• Svar på tråden Har fått Alimemazin, någon här som testat?
  • Anonym (A)

Tack så mycket för informativa svar! 

Tyvärr verkar det här läkemedlet inte ha någon effekt på mig. 

Jag har blivit ordinerad 4 droppar till natten. Jag började med två eftersom jag jobbar idag men jag kände ingenting så jag tog två till. 

Jag blev inte trött alls, möjligen en aning lugn, somnade 03 och känner ingen seghet idag, bara vanlig trötthet eftersom jag sov för lite. 

Jag kanske får testa att höja dosen, läkaren sa att det är ok att prova sig fram men jag är rätt besviken. Alternativt prova ett annat läkemedel som du föreslog Kimchi. 

Jag ska testa att krossa Propavanen och kanske ta en kombination.

Jag har sömnproblem på grund av yttre omständigheter så jag kan tyvärr inte göra så mycket mer än förhålla mig till det så gott jag kan. 

• Anonym (A)

Tack för fler svar!
    Hm, jag har kanske missförstått något här.
    Tyvärr gick pipetten som hör till flaskan sönder och jag fick en doseringsspruta i stället på apoteket, de hade inte den typen av pipett så det kanske blev helt. 

Det står 4 droppar , max 10 droppar per dygn. Ni som har originalpipetten  - hur många ml blir 4 droppar på den?

• Anonym (A)

Tack Kimchi! Jag är ju helt dum i huvudet ha ha, även om jag tycker att läkaren hade kunnat förklara det och att de skulle skippa dropparna och bara skriva den exakta mängden. Men men, nytt försök ikväll alltså.

• Anonym (A)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-04 20:03:26 följande:

Hon fick dessutom max 20 droppar per dyn

Jag tror att läkaren tänker att jag börjar där så får vi se, eftersom det är så individuellt hur man reagerar. 

Svar på tråden Har fått Alimemazin, någon här som testat?