Inlägg från: Anonym (ggoo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ggoo)

Tänker du åldras naturligt?

Jag har samma figur som innan, men ansiktet börjar se bedrövligt ut. Brösten och magen har påverkats av mina graviditeter, dessa tänker jag operera. Har lagt fillers under ögonen och lite på kindbenen vilket hjälpte mot svarta ringar under ögonen och lyfte ansiktet lite, men kan tänka mig även botox. Är lite rädd för botox dock när man sett på vissa har det inte blivit bra. Har dock väninnor som blivit väldigt fina efter att ha fått det.

• Anonym (ggoo)

Är 48 år förresten, snart 49.

• Anonym (ggoo)

Jag har inga tecken på klimakterie än, kanske mer förändringar kommer då?

• Anonym (ggoo)
    Anonym (Hatar att åldras) skrev 2024-12-04 09:21:11 följande:
    Hur ofta gör du fillers? Har funderat lite på om det ev kan hjäkpa under ögonen men jag är mer rädd för fillers än botox för jag har hört att det inte riktigt går ur kroppen och kan hamna fel, men det kanske är missvisande. 
    Jag har bara gjort vid ett tillfälle, för ett halvår sedan, hon sa att det bör vara i minst ett par år.

Man gör det i omgångar lite i taget, tre tillfällen, sedan ska man inte behöva på ganska lång tid. Sedan passar det inte folk med påsar under ögonen då dessa kan bli värre 
  • Anonym (ggoo)
    Anonym (Hatar att åldras) skrev 2024-12-04 09:54:13 följande:
    Finns det några fall av folk som slutat med botox och den på nåt sätt hängt kvar längre än, låt oss säga, 1 år? Att en en hel del folk med fillers ser jäkligt konstiga ut efter ett tag (Graaf *host* *host*) håller jag med om, sen vet jag inte om det är filler som "fastnat" på nåt sätt eller om det beror på att det är relativt nyinjicerat.
    De jag känner till som ser konstiga ut har använt extremt mycket filler, ofta i många år för de blivit blinda för hur de ser ut. Jag har använt 0.5 ml på vardera sida ansiktet. Planerar inte mer.
  • Anonym (ggoo)
    Anonym (Hatar att åldras) skrev 2024-12-04 14:02:25 följande:
    Tack för infon. Hur kom du på att det var just filler du behövde? Jag upplever att jag blivit något insjunken under ögonen, men kanske inbillar mig. Ska höra med botox-stället senare idag. 
    Jag har en kollega som gjort samma ett par år innan jag gjorde det.
  • Anonym (ggoo)
    Anonym (Nej till Botox) skrev 2024-12-05 14:02:18 följande:
    Jag har sett exempel på när silikonbrösten ligger som två perfekta bollar framför magen när de är gamla. Vi får väl även se gamla damer som hade tatuerat enorma ögonbryn och läppkonturer. Och tänderna är perfekta och kritvita. Fillers och Botox har orsakat nervskador och läpparna är sladdriga.

Tatueringarna på den rynkiga kroppen har förändrats, och ser nu ut som en massa kludd. Åldringsvården kommer att bestå av ett gäng som ser ut som Zombier. Skrikandes 

Jag vet, man ska inte skoja om detta. Men det är viktigt att även tänka på hur det kommer att se ut i framtiden om man gör tatueringar och ingrepp. Jag är så tacksam att jag inte har gjort något av detta, så det kommer väl vara jag själv som kommer att se udda ut.
    Ögonbrynstatuering har jag med, för jag saknar ett halvt ögonbryn, har svårt att tro att det plötsligt skulle börja se onaturligt ut när jag är gammal, just nu ser det helt naturligt ut, och en microblading varar bara något år (tyvärr för mig)
  • Anonym (ggoo)
    Anonym (Nej till Botox) skrev 2024-12-05 14:46:03 följande:
    Då är det ju helt ok. Men det ser nog mindre bra ut på ett åldrat ansikte för dem som har tatuerat dessa enorma ögonbryn som var modernt för ett tag sedan. Och samma sak med läppkonturer i det gamla ansiktet. Men det är nog inte så många som har gjort det? Man tror att man ska vara evigt ung då allt ser bra ut, men tyvärr så är det inte så.

Och det är samma sak med rumpförstoringar. Baken blir ju större när man blir äldre, och med en rumpförstoring kan den bli enorm! Och om man tar bort "tallrikarna" så är huden rejält uttänjd.

Jag vill naturligtvis inte skrämma någon, men man måste som sagt även tänka på framtiden när skaffar sig tatueringar och gör ingrepp.  
    Jag är emot rumpförstoring, dels för att det är i många fall farligt, jag inte tycker gigantiska rumpor är snyggt utan ett mode just nu, dels för att det går att träna rumpan relativt snygg. 

Sedan håller jag inte med om att rumpan blir större med åren, min är mindre än den var för tio år sedan. Hade jag orkat träna lite till hade den nog kunnat bli fast också, nu har den en liten aning mer häng än när jag var 25, antagligen för att jag varit ganska mycket tyngre när jag var gravid. Samma med magen.
  • Anonym (ggoo)
    Anonym (Gumman) skrev 2024-12-16 18:51:46 följande:

Ni får nog förlita er på bra gener och hålla er borta från solen.

Ett litet tips; Titta på era mödrar och mormödrar, då går ni ett litet hum om hur ni kommer att åldras.  Om någon av dem gjort operationer eller sprutat botox så håll koll på hur ofta de måste in på renovering.

Min mamma hade åldrats mycket mer vid 48 än vad jag har vid 48, jag ser 10-15 år yngre ut i jämförelse. Däremot liknar jag min pappa i hy och utseende. Ingen i min familj är "renoverad".
  • Anonym (ggoo)
    Anonym (Hatar att åldras) skrev 2024-12-20 15:00:27 följande:

En liten fundering om "hull" i ansiktet. Det är ju vanligt att man ju äldre man blir tappar volym. Min mamma hade ganska smalt ansikte medan min pappa mer runt (han har alltid räknats som smal i övrigt). Mamma gick tyvärr bort för ett antal år sedan så kan inte jämföra mot pappa idag, men  han är nu 80 år, men ändå relativt rynkfri. 

Vad tror ni, ska man passa sig för att bli för smal som äldre?

Jag tror det är mer om man går från övervikt till mycket smalare som äldre. Huden förlorar kollagen med ålder, och får svårare att dra ihop sig igen. Jag kan se det på min egen mage och rumpa efter 22 kg viktnedgåg. Samtidigt är jag ändå snyggare som smal, och framförallt mer hälsosam.
Svar på tråden Tänker du åldras naturligt?