Jag är så arg på att det alltid är så besvärligt kring hans barn (diagnoser)
Tycker du verkar kämpa på bra under förutsättningarna. Jag har ett barn som din yngsta och jag tror inte jag skulle orkat om det inte var mitt egna, man orkar ju knappt med ändå. Vi som båda är bioföräldrar har svårt att alltid få till konstruktiva dialoger mellan oss för att det är så svårt.
När det gäller äldsta barnet så kan det vara så att hen faktiskt inte orkar göra nåt hushållsarbete på vardagar. För en person med adhd är det väldigt ansträngande att göra tråkiga saker och hen har förmodligen ansträngt sig till max under skolan. Medicinen kam också göra att man blir trött när den går ur kroppen. Så om jag var du skulle jag lägga ner förväntningarna på att hen ska hjälpa till. Onödigt att det ska bli irritation kring det om mycket annat funkar. Du får berätta för ditt barn vad funktionsnedsättningen innebär.
När det gäller yngsta barnet måste du på nåt sätt få bli delaktig i hur ni ska förhålla er. Kanske att du och mannen kan prata med en kurator på habiliteringen eller vad hen nu har sin hjälp.