Inlägg från: Anonym (Lo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lo)

Fluoxetine - erfarenheter?

Hej 

Jag har tagit dem en period jag mådde dåligt och hände mycket i mitt liv. Saknar serotonin sa min läkare.
    Gick även till psykolog en period men det hjälpte inte.

Då fick jag detta utskrivet.
    Tyckte de funkade jättebra, mådde super.
    Nackdelen är att den två första veckorna är hemska innan den tar fart och vänder till det positiva.
    I början mår man så mycket sämre riktigt jobbigt.
    Men efter två veckor så vänder det och blir super.

Läste innan jag skulle börja ta fluoxetine att den kallades självmords tabletten då många i USA tog den och tog självmord under dem första veckorna?.

Det är bra att veta, att man mår väldigt dåligt dem två första veckorna. Sedan vänder det och blir toppen.

Gick på fluoxetine 6 månader, slutade sedan och mådde jättebra.

Hoppas det går bra för dig.

• Anonym (Lo)

Mådde verkligen ännu sämre hur skall man säga..
    Grät hela tiden, låg i soffan helt matt och såg inget positivt med livet. Kände inte att det fanns så mycket att leva för. Låter fruktansvärt men man var helt matt på energi och orkeslös. 

Men sen efter 2 veckor vände det helt. Då fick jag fick jag glädjen tillbaka. Blev sugen på att hitta på saker. Livet blev spännande och det blev så bra. Jag är en väldigt glad person annars, så det var så hemskt att känna så att man inte hade någon glädje. 

Man mår jättebra, jag hade lätt att få klump i magen nästan lite ont inombords när man övertänkte något tex.
    Allt sånt försvinner, du blir ?avtrubbad? och avslappnad.
    Du har inga känslor på det sättet, kanske låter negativt.
    Men i det läget så kan man tycka det är skönt då man slipper känslan och övertänka saker eller annat jobbigt man haft runtomkring. 

Hoppas du fick det svaren du ville :)
    Tycker du skall testa det blir jättebra, men ha med i bakhuvudet dem 2 första veckorna kan vara väldigt jobbiga. Skönt att ha någon som man stötta lite och va inte själv. 

Svar på tråden Fluoxetine - erfarenheter?