Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Han är dömd för sexuellt utnyttjande

Det du funderar över är om du vill vara ihop med en dömd våldtäktsman. Du försöker egentligen hitta ursäkter till hans brott för att det då bli psykologiskt enklare. Gör inte det. Utgå från ett faktiskt scenario.

• Anonym (G)
    Anonym (Kaos) skrev 2024-12-02 15:22:13 följande:

Jag har beslutat mig för att ge det här förhållandet en chans. Vill ta det långsamt en tid framöver för att hinna landa i mitt beslut, men vill utforska honom och oss. Om det fortsätter som det hittills gjort så vinner jag storvinsten för han är verkligen fantastisk. 

Jag tycker inte du borde göra det. Han verkar obehaglig. Du har mer att förlora än att vinna. Bara det att han blev dömd för något som i princip är nästan omöjligt att bli dömd för borde säga något om hur pass bevisat det är att han är en förövare.
  • Anonym (G)
    Anonym (XYZ) skrev 2024-12-02 17:01:39 följande:
    I det här fallet behöver man inte leta efte röda flaggor.

Livet går inte ut på att bli förälskad? Lever du i någon Hallmark julfilm?
    Precis, en röd flagga är ju mer en misstanke eller en indikation på något som inte stämmer. Här gör ts i så fall ett medvetet val att välja någon som är ett dåligt val.
  • Anonym (G)
    Anonym (Det sjuka Sverige) skrev 2024-12-02 17:48:02 följande:

Nej, hon väljer att se storvinsten medan du väljer att se problem.

Hon kan bli lycklig. Du aldrig kan bli lycklig eftersom du (och många andra) bara letar efter Red Flags dagarna i ända.

Vad är det som indikerar att en dömd sexbrottsling är ett bra val? 

Han har dessutom passerat gränsen för en röd flagga. Det här är något definitivt.

Verkar som du tror att jag är en kvinna. Skulle jag vara hennes pappa så skulle jag också avråda. Du har ett konstigt sätt att resonera.
  • Anonym (G)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-12-02 17:58:05 följande:
    Konstigt resonerat. Jag har ett otroligt lyckligt äktenskap, man behöver inte ge dömda sexbrottslingar en chans för att bli lycklig. Verkar vara en öm tå för dig.
    Eller hur? Det finns bättre där ute. Finns ingen anledning att vara så desperat.
  • Anonym (G)
    Anonym (Å) skrev 2024-12-03 14:11:17 följande:
    Fyllesex ÄR våldtäkt.
    Inte nödvändigtvis. I ts fall så blev han dömd. Skulle en sån sak som att ord står mot ord så skulle han inte bli dömd då domstolen hellre friar än gäller. 
  • Anonym (G)

han är dessutom manipulativ. Presenterar sig själv som en öppen och ärlig person med "hjärtat på det rätta stället" Ts är fri att fatta sina egna beslut och göra sina egna val men styrs in i en relation med honom utan att vara medveten om manipulationen. 

Tror det är sannolikt att papperna han skickat över också är falska och manipulerade för att föreställa honom som ett offer. Skapa sympatier.

• Anonym (G)

Om ts nu får reda på från annat håll att han är en dömd överfallsvåldtäktsman så har han övertygat henne att han är ett stackars offer och groomat henne tillräckligt så att hon är beredd att försvara honom.

• Anonym (G)
    Anonym (Queen Jane) skrev 2024-12-08 20:17:33 följande:
    Påminner lite om vårdnadstvister. Kvinnan är alltid i förarsätet.
    Nej, våldtäkter är inte jämförbart med vårdnadstvister. Gör inte det här till ett könskrig. Innan samtyckeslagen kom till (när ts kille blev dömd) så var det i princip omöjligt att dömas. 95% av alla anmälda blev friade, bevisen mot ts pojkvän måste då ha varit överväldigande. Även med samtyckeslagstiftningen så leder oerhört få anmälningar till en fällande dom.
  • Anonym (G)
    Anonym (Queen Jane) skrev 2024-12-08 20:53:06 följande:
    Har du läst domen?

Där det står att vårdnadstvister är jämförbara med dömda sexualbrottslingar? Nej, det har jag inte. Något säger mig att du inte läst domen heller. 

Är det bara 5% som blir dömda så är bevisen ganska övertygande.

• Anonym (G)
    Anonym (Sudda bort stämpeln) skrev 2024-12-08 22:38:13 följande:

Hur länge ska en person behöva dömas? 

Han har suttit av sitt straff?
    Han har inte varit våldsam och halvt slagit ihjäl personen. Det är över tio år sedan och han är ärlig om det hela. 

Kan lika gärna ha varit kvinnan som varit pådrivande och sedan ångrat sig på morgonen och anmält det hela. 

Konstigt att kvinnan inte blev dömd till vård för sitt alkoholmissbruk kan jag tycka. 

I vilket fall som helst så verkar ju personen står för vad som har hänt, är villig att prata om det och samtidigt ärlig. 

Någon gång måste personen få bli förlåten för att ha varit oaktsam. Inte så att than har styckmördare någon direkt. 

Har själv blivit våldtagen och utsatt för sexuella kränkningar och handlingar vid flera tillfällen. 

Släpp det och gå vidare. Ni gillar varandra och han verkar schysst och har inte gjort något mer misstag sedan dess. 

Det handlar om en lyckad samhälls psykos som gör att ts känner sig helt förvirrad för vad någon gjorde för misstag för 10 år sedan! 

Ska vi dömma alla så, så lär inte många gånger fria och vi skulle börja beakta till alla kränkningar, misshandel eller övergrepp, kvinnor som män. 
    .

Varför dömer du ut styckmördare om de avtjänat sitt straff? Borde inte det vara samma tänk där? Att samhället drabbats av en psykos om de inte umgås frivilligt med styckmördare? Umgås du med dina våldtäktsmän m a o?
  • Anonym (G)
    Xenia skrev 2024-12-09 00:25:14 följande:
    Det är väl en jäkla skillnad! Man kan inte mörda någon av misstag, än mindre stycka dem av misstag.

Det finns faktiskt mördare som ingått förhållanden sedan de kommit ut. Och som inte mördat igen. Alla mördare är inte seriemördare. Allla våldtäktsmän är heller inte serievåldtäktsmän.

Det är som sagt inte en man som överfallit en främmande kvinna utan en som utnyttjat en kvinna som frivilligt inlåtit sig med honom för sex men som somnat för att hon var berusad. Det är fullt möjligt att han inte upptäckte det för att han själv var lika berusad. Och ni tror inte att han lärt sig av detta?
    Så du drar slutsatsen att han begått våldtäkten av misstag. Det är lite synd om honom egentligen. Kvinnan borde inte angivit honom sådär förhastat. Han är det egentliga offret som ts borde visa barmhärtighet över.

Låter precis som ts manipulativa kille också. 
  • Anonym (G)
    Xenia skrev 2024-12-09 10:56:53 följande:

Det jag vänder mig mot är inställningen att den som begått ett brott aldrig mer ska släppas in i gemenskapen utan undvikas resten av livet. Det finns inga förmildrande omständigheter och ingen kan bli bättre.

En gång våldtäktsman, alltid våldtäktsman
    En gång misshandlare, alltid misshandlare
    En gång rånare, alltid rånare
    En gång tjuv, alltid tjuv
    Etc etc

Det stämmer nog till viss del. Vilket brott på din lista vill man inte riskera att råka ut för? Våldtäkter toppar nog det tillsammans med misshandlare. Skulle ts kille dessutom vara en dömd kvinnomisshandlare så borde hon väl inte heller ge sig i lag med honom.

Och varför ska ts ge en dömd sexualförbrytare en chans egentligen? Det finns ju bättre män därute som inte är sexualförbrytare.
Svar på tråden Han är dömd för sexuellt utnyttjande