• Tom Araya

Han är dömd för sexuellt utnyttjande

Det verkar vara många dömande i tråden.

Själv har jag svårt att se detta som avgörande för hans kvaliteter som person och partner. Vi har nog alla varit där (även de flesta kvinnorna), att vi på fyllan haft sex med någon utan uttalat medgivande från bådas håll. Vad som sedan fått just denna kvinna att uppfatta det som våldtäkt är för oss inte känt.

Jag tycker att ni båda verkar ha gjort allt ni kan av försiktighetsåtgärder.
    Det är nog ingen annan än du själv som kan avgöra hur det känns och vad du vågar och därmed kan eventuella råd bli lite fel.

• Tom Araya
    Anonym (Å) skrev 2024-12-03 13:04:49 följande:

Förstår inte att så många tycker att tiden spelar roll. Det gör ju ingen skillnad för det han gjort eller för hans offer.
    Spelar ingen roll om han bara klappat en tjej på stjärten för 10 år sedan, får jag veta det är han rökt. 

Varför skulle inte tiden spela någon roll?
    Det är ju helt orimligt att döma folk för allt de gjorde när de var 10, 15 eller 20. Mognad spelar in i hur vi beter oss.
    Jag säger inte att allt kan förlåtas eller accepteras av det skälet, men mycket som vi i 30-, 40- eller 50-årsåldern tycker är dumt.
  • Tom Araya
    Anonym (Å) skrev 2024-12-03 14:11:17 följande:
    Fyllesex ÄR våldtäkt.
    Så om två 20-åringar har sex på fyllan, ingen av dem minns efteråt hur det gick till, annat än att de var fulla och hade sex, vem har då våldtagit vem?
  • Tom Araya
    Anonym (Å) skrev 2024-12-03 15:26:32 följande:
    Den som kommer på att hen inte velat ha sex är den våldtagna så länge inget tydligt medgivande funnits.
    Så om inget medgivande finns och ingen kommer på att de har velat (detaljer som kan vara svåra att minnas vid påtaglig onykterhet), så är båda både offer och förövare?
    Ska båda då dömas, straffas och betala skadestånd?
Svar på tråden Han är dömd för sexuellt utnyttjande