Inlägg från: Anonym (Svårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svårt)

Han är dömd för sexuellt utnyttjande

Svårt tycker jag, i och med att han faktiskt blev dömd. Det var tio år sedan, men samtyckeslagen kom 2018. De var inte lika hårda för tio år sedan, men ändå blev han dömd.  Å andra sidan har han varit ärlig. Nja, jag vet inte. Tror jag hade avslutat, men det är svårt.

• Anonym (Svårt)

Tänker även lite på det här med ärligheten. Nu för tiden så hör det till vanligheten att tjejer googlar sina dejter och kollar Lexbase. Så han kanske ville undvika att du skulle hitta det utan att han ville vara först.

• Anonym (Svårt)
    Anonym (Toker) skrev 2024-12-02 13:20:30 följande:
    Ja, då är han bortgallrad. Det vet han förmodligen om. Fattar inte varför han berättade saken då ärligt talat.

Men han är säkert snäll som du säger.
    För att han inte kan åka till USA som TS vill.
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (Kaos) skrev 2024-12-02 13:25:28 följande:
    Han vill inte bygga en relation på falska grunder. Han är ärlig och öppen. Även om det är ett tungt ämne för honom att prata om så lägger han hellre alla kort på bordet med risken att förlora mig, än att leva med en lögn mellan oss.  

Tänk om vi inlett en relation utan att han berättat och att jag år senare fått reda på detta. Herregud så lurad jag hade känt mig. Då hade det ju verkligen känts som att han försökte dölja något. 
    Du verkar helt glömt bort det du skrev tidigare idag:

"men han vill vara öppen med det han gått igenom men förstår om jag väljer att avsluta det vi påbörjat då domen innebär vissa begränsningar. Jag har bland annat berättat för honom att jag vill resa till USA för en lång semester (12 månader) i framtiden. Han fick avslag på Visum till USA för en arbetsresa pga tidigare dom"

Så nu tror du längre att det har något med det att göra? Att det skulle komma från då?
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (Det sjuka Sverige) skrev 2024-12-02 17:48:02 följande:

Nej, hon väljer att se storvinsten medan du väljer att se problem.

Hon kan bli lycklig. Du aldrig kan bli lycklig eftersom du (och många andra) bara letar efter Red Flags dagarna i ända.

Konstigt resonerat. Jag har ett otroligt lyckligt äktenskap, man behöver inte ge dömda sexbrottslingar en chans för att bli lycklig. Verkar vara en öm tå för dig.
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (Det sjuka Sverige) skrev 2024-12-02 18:12:19 följande:

Du vill framhäva dig själv och att du är lycklig. Jag förstår.

Så hur blev du lycklig då? Jo, du valde att se din mans positiva egenskaper. Ändå ger du henne rådet att se problemen och inte hennes killes positiva sidor. Är det ärligt?

Man får ju självklart göra en avvägning. Ingen är perfekt, men det är en väldig skillnad på att vara morgontrött och att vara en dömd sexbrottsling. Vissa "negativa sidor" kan man inte bortse från. Och ja, jag är ärlig. Finns garanterat toppenkillar som inte har ett sexbrott i bagaget.
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (Det sjuka Sverige) skrev 2024-12-02 21:37:26 följande:

I denna tråden är det sex-brottet som är problemet, ja. Men om någon skriver in om en morgontrött man kommer det garanterat att framställas som värre än tredje världskriget i slutändan. Det f.ö. samma mönster i nästan alla trådar. Mönstret ser ut så här:

Beskriv problem, se bara problemen och nackdelarna, förvärra och överdriv problemen, skrik hysteriskt om Red-flag. Obstinata förklaringar i tråden att jag ALDRIG skulle acceptera en sådan situation.   Börja om från början med samma sak i nästa tråd.

Nu handlar tråden om TS kille och ett sexbrott och inte vad du anser om andra trådar.
Svar på tråden Han är dömd för sexuellt utnyttjande