Inlägg från: Anonym (XYZ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XYZ)

Han är dömd för sexuellt utnyttjande

Vad skulle du ge för råd till en god vän eller din syster?

• Anonym (XYZ)
    Anonym (Det sjuka Sverige) skrev 2024-12-02 13:47:51 följande:

TS,

En känsla hos en bakfull tonårig tjej/kvinna skall alltså påverka din nya killes liv i åratal. Helt sjukt!!  Och du kvinna som tycker att detta ett bra och rättssäkert system, du kan ha världens bästa son men förr eller senare han ut för en nyckfull kvinna och får sitt liv förstört.

Jag tror vidare att detta leder till att män antastar eller våldtar mer eftersom dom nuförtiden ändå kommer att bli dömda av samhället och då kan dom lika gärna fortsätta antasta/våldta.

Hur vet du att det bara handlar om en känsla? Har du läst domen? Killen i fråga blev faktiskt dömd och det under en tidsperiod när man inte ens hade så sträng syn på den här saken som idag. Och varför skulle en tonårings ord väga lättare än någon annans? Vilken inställning! 

Om det leder till att fler våldtar så är det inte Sverige som är sjukt utan våldtäktsmännen. 
    Anonym (Ada) skrev 2024-12-02 13:55:30 följande:

Om hon däckade och inte minns att hon haft sex hur kan hon då minnas att hon inte gett sitt samtycke? 

Tycker den här historien mest låter som en dum och korkad fyllegrej i ungdomen. Hans misstag var kanske endast att han däckade efter henne och hann lite längre i sexakten. 

Jag skulle absolut släppt det om jag var du. 

Du tänker inte att rätten också har ställt den frågan? 

• Anonym (XYZ)
    Anonym (Ada) skrev 2024-12-02 14:15:23 följande:

Anonym (XYZ)?Jag förutsätter att rätten ställt den frågan.  Varför undrar du?

Om rätten som har haft alla möjligheter att ställa alla relevanta frågor till både offret och förövaren trots allt har kommit fram till att det handlar om ett sexuellt utnyttjande så skulle jag känna mig betydligt mer benägen att tro på dem än på den som blev dömd som förövare. Det känns ganska rimligt att man vill tona ner sin roll i ett rättsfall när man har som mål att bli tillsammans med en ny tjej.

Jag är säkert färgad av saker jag sett och hört förut, men personligen skulle jag inte ge en sån här människa en chans. Tyvärr! 
  • Anonym (XYZ)
    Anonym (Kaos) skrev 2024-12-02 16:12:31 följande:
    Han har inte tonat ner någonting, allting han sagt är styrkt i dokumenten. 
    Du skriver ju att han fortfarande hävdar att han är oskyldig (något som 99% av alla dömda brukar hävda). 

Är han alltså dömd för våldtäkt eller sexuellt ofredande eller vad? 

Samtyckeslagen infördes ju 2018, så det är inte den lagen det handlar om.

Att ha sex med någon som är helt utslagen är våldtäkt oavsett vad han själv menar. 

Jag önskar dig dock all lycka till med den här relationen. Om du var min lillasyster skulle jag aldrig råda dig att fortsätta något med en sån här kille. 

Jag är ledsen att behöva vara "olyckskorpen" i tråden. Men men. 
  • Anonym (XYZ)
    Anonym (Det sjuka Sverige) skrev 2024-12-02 16:59:14 följande:

Okey.

I så fall bör du inte tänka i termer att du nu ger honom en chans och att han nu måste bevisa sin godhet. Utan att känna honom är ju den stora risken att han kan känna din tveksamhet och långsamhet och därför bestämma sig för att dumpa dig. Det är extremt vanligt att kvinnor tror att dom är Gud och "nu skall vi leta efter Red Flags och se om han är värdig mig."

Genom att göra så kommer många kvinnor aldrig att uppleva förälskelse och männen kan aldrig bli förälskade i kvinnan heller. 
    Livet går ut på att bli förälskad och inte på att försöka att undvika att bli sårad eller skadad.

I det här fallet behöver man inte leta efte röda flaggor.

Livet går inte ut på att bli förälskad? Lever du i någon Hallmark julfilm?
Svar på tråden Han är dömd för sexuellt utnyttjande