Inlägg från: Anonym (xxx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xxx)

Han är dömd för sexuellt utnyttjande

Jag hade inte gjort slut. Han gjorde fel, helt klart, men han var 19 år och full. Han har sonat sitt straff. Han har avstått från tillfälliga sexuella kontakter.

Men jag skulle vara väldigt uppmärksam på hur han beter sig när det kommer till sex, hur han respekterar dig om du inte vill någon gång t ex. 

• Anonym (xxx)
    Anonym (Kaos) skrev 2024-12-02 11:38:55 följande:
    Det är den delen jag känner mig rädd inför. Att jag ens ska behöva vara uppmärksam. 

Han har hittills inte gett några som helst signaler som jag skulle tolka som red flags. Jag har helt ärlig varit frustrerad över att han inte gått längre än en kyss. Bollade detta med en vän för bara en vecka sen, ifrågasatte om han alls var intresserad. Så visar det sig att han bär på detta. 
    I och med att du vet kommer du att tänka på det i olika sammanhang ändå. Så du kommer att vara lite extra uppmärksam. Men ju mer du lära känna honom, så kommer det att avta, under förutsättning att han inte beter sig dåligt mot dig.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Å) skrev 2024-12-03 14:11:17 följande:
    Fyllesex ÄR våldtäkt.

Det är en åsikt du har. 

Fyllesex kan mkt väl vara med samtycke. 

• Anonym (xxx)
    Anonym (B) skrev 2024-12-08 11:07:06 följande:
    Det vore intressant att veta om kvinnan har anmält flera hon har legat med på fyllan ...
    Ja, och hur många fler fulla tjejer han haft sex med utan samtycke. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (B) skrev 2024-12-08 11:07:06 följande:
    Det vore intressant att veta om kvinnan har anmält flera hon har legat med på fyllan ...
    Du kan kolla upp anmälan och dom. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Toker) skrev 2024-12-08 11:20:05 följande:
    Han är ju inte dömd för våldtäkt. Utan för sexuellt utnyttjande. Dvs tjejen har ansetts inte vara i sina sinnens fulla bruk. Båda var tydligen berusade. Som det brukar vara när två fulla personer träffas och har sex.

Hela lagstiftningen kring samtycke är galen.

Om du är full och kör bil så är du ansvarig för dina handlingar. Det borde du ha förstått.

Om du är full och har sex så är du inte ansvarig för dina handlingar. Den som hade sex med dig kan dömas även om det var frivilligt.
    Du tycker det är fel med samtycke?

Ja, vad ska man svara på det?
  • Anonym (xxx)
    Xenia skrev 2024-12-09 00:16:27 följande:
    Men om mannen trodde att hon samtyckte? Det är väl ingen man eller kvinna som säger högt och tydligt "nu vill jag ha sex med dig, vill du samma sak?", det brukar framgå ändå. 

Kvinnan kanske visade alla tecken på samtycke men så däckade hon för hon var för full. Mannen däckade också eftersom han var för full och kunde inte genomföra sexakten till slut.

På morgonen frågar hon "hade vi sex?" Då borde han ha sagt "vi försökte men det blev inget". I stället svarar han Ja och hon blir upprörd "du hade sex med mig när jag var helt borta, det är våldtäkt!" Eftersom hon glömt allt, så har hon även glömt att hon var med på noterna innan hon däckade.

Och nu ska mannen vara pestsmittad för evigt som Våldtäktsmannen. En gång våldtäktsman, alltid våldtäktsman. Han har aldrig sonat sitt brott, han ska straffas evinnerligen.

En del av er tycks fast övertygade om att han kommer att både våldta och misshandla TS, han är en ond man. Trots att han redan haft ett förhållande efter Våldtäkten (det sexuella utnyttjandt) utan att ha begått något brott mot sin partner.
    Nu svarar du efter vad du tror jag tycker. Jag har redan svarat på TS frågeställning. Det du citerar var ett svar på någon annans inlägg som inte tycks gilla samtycke. 
Svar på tråden Han är dömd för sexuellt utnyttjande