• Anonym (A)

Kontaktförbud - hur funkar det praktiskt?

Fjäril kär skrev 2024-12-02 10:05:07 följande:

Skulle jag mot förmodan få ett kontaktförbud på mig skulle jag skämmas ögonen ur mig och smyga runt i skydd av mörkret för att slippa bli sedd överhuvudtaget och hålla mig inne så mycket som möjligt och flytta till Ånge eller nåt...

Att ens tänka tanken på gym eller plugga på komvux etc är motbjudande i den situationen.  
    Men det visar väl bara egentligen hur lite förövarna bryr sig om vad dom gjort...

Håller med. Speciellt om man bor på ett litet ställe.
  • Anonym (A)
    Anonym skrev 2024-12-02 11:41:54 följande:
    Så du menar att man, om man har ett kontaktförbud, ska offra sin framtid och sin hälsa?
    Vad menar det att personen inte bryr sig om för att den vill hålla sig i form och göra sitt liv bättre, med träning och utbildning?

Tror du att personen blir en bättre människa av att isolera sig?

Givetvis får personen både gymma och plugga, dock ska den inte närma sig personen den ha kontaktförbud för. Inte mer än så.
    Man behöver inte gå på gym för att hålla sig i form, det är ingen mänsklig rättighet. 

Och bor man på ett litet ställe då flyttar man, då har man större möjlighet till både träning på gym och studier. 

Men jag vet, det är alltid offret som ska anpassa sig, vara rädd för att stöta på förövaren, för förövaren har minsann rätt att finnas också. Det skulle hen kanske tänkt på innan hen begick brottet. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Ts) skrev 2024-12-02 11:52:17 följande:
    Det du tycker är ju så klart så man önskar det var men så är det ju inte, därför jag frågar hur saker löser sig.
    Håll dig gärna till att svara på frågan än att diskutera för då får jag som startat tråden inga svar på frågan.
    Jag tror att vi alla normala är överens om att personer som faktiskt får kontaktförbud inte har alla hemma.
    Nu är detta ett öppet forum och jag svarade inte på ditt inlägg/fråga utan på ett annat. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Ts) skrev 2024-12-03 20:54:34 följande:
    Det är bara av ren nyfikenhet. Övertänker och undrade hur man löser vissa saker praktiskt.
    Man ska väl hålla sig ett antal meter från varandra och hur löser man det om man råkar börja gymma samma gym? Försöker man få mannen utkastad från gymmet.
    Ja du fördtår hur min hjärna snurrar 😊
    Läser du inte vad folk skriver?
Svar på tråden Kontaktförbud - hur funkar det praktiskt?